BUDAPEST - A T-Systems azzal a bejelentésével, hogy őszre új platformra írt rendszert rak össze, gyakorlatilag elismerte, hogy eddigi munkája egy forintot sem ér, ami a BKK-nak írt e-jegyrendszerét illeti. Az "átadott" rendszert illetően ugyanúgy van baj a szoftverrel, mint a hardverrel. A szoftver biztonsági lukaktól hemzseg, a hardver pedig gyenge. Erre szokás mondani: Ülj le, 1-es!

BUDAPEST - Mint arról a legtöbb hírportál örömittas tájékoztatást adott, újra ajtóhiba miatt a napokban ki kellett állítani egy fehér orosz metrót a forgalomból. Nem sokkal később jött a BKV tájékoztatása, hogy a meghibásodás mögött egy fakocka állt, a metrószerelvény jól működött. Elég lassan, de jött a hír, hogy a BKV az ügy miatt feljelentést tesz. - Jogosan!

BUDAPEST - Pénteken megkezdődik a nyári szünet, ami miatt eleve csökkenő kocsikiadással kell számolni, illetve újabb nagyobb adag új és kisebb mennyiségű használt alacsony padlós busz érkezik a BKV-hoz és a VT-Arrivához. Így, a hétvégi napokat követően, várhatóan tanítási napokon is csak alacsony padlós buszok kerülnek forgalomba Budapesten.

BUDAPEST - Nagy erőkkel keres a rendőrség két férfit, akik vasárnap hajnalban megrongálták az egyik Combino villamost, ezt követően a villamosvezetőre támadtak, majd megpróbáltak beszállni egy taxiba, de mivel a taxis látta a bűncselekményeket, nem vitte el őket, ezért a taxisra is rátámadtak, és mindenkire aki szembe ment velük. Végül a helyszínről elmenekültek.

DÉL-KOREA - Elektromos buszt mutatott be a dél-koreai Hyundai. Elmondásuk szerint, egy feltöltéssel közel 300km-t is el tud menni az autóbuszuk, majd fél óra gyors töltéssel további 170km megtételére alkalmas. Elnézve a műszaki paramétereket vagy hajtásban alkottak óriásit vagy elérhetetlen a 300km. Ha viszon igaz, akkor az első kihívója lehet a BYD elektromos buszának.

MAGYARORSZÁG - A magyar kormány folyamatosan kommunikálja, hogy szeretnék elérni, hogy a magyar buszok előnnyel induljanak az új busz beszerzéseken. Ebbe természetesen beleszólnak a közbeszerzési szabályozások is, de ennek ellenére is sikerült elérni, hogy 2015 óta 356 darab hazai gyártású busz állt forgalomba Magyarországon.

BUDAPEST - Szakmai oldalról már régóta lehetett hallani a kifogásokat, hogy az eredeti tervek alapján visszaépítésre kerülő Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumba, amit mindenki csak Közlekedési Múzeumként hív, nem fognak beférni a kiállítani kívánt járművek. Úgy tűnik, ez beigazolódni látszik, így a gyakorlatban egy külön közlekedési múzeum jön létre.

BUDAPEST - Kiesett egy utas a XVI. kerület, Vidámvásár utcában a 46-os buszból. Információink szerint a BPI-044-es rendszámú Ikarus 412-es második ajtaját az utas menetközben tépte fel, vagy engedte ki abból a levegőt, és ennek következtében esett ki a buszból. Sérülései olyan súlyosak voltak, hogy a helyszínen életét vesztette.

SZÉKESFEHÉRVÁR - Az Ikarus Járműtechnika Kft., a HM-Currus Zrt-vel kooperációban karosszált kimondottan katonai célokra autóbuszt, Volvo B7R alvázra. A korábban elkészített Euro5-ös változatnál szerzett tapasztalatokat mind beépítették, az immáron Euro6-os modellbe. A busz belső kialakítása az igényeknek megfelelően alakítható.

BUDAPEST - A BKK, mint tulajdonos; a BKV, mint üzemeltető; a Karsan, mint gyártó és a J&J (PSV) Magyarország Kft, mint a tűzoltókészülék gyártója, együttesen vették szemlére a Várfok utcában teljesen kiégett autóbuszt. Vizsgálataik szerint az automata tűzoltókészülék hibátlan volt. Nevük elhallgatását kérő BKV-sok szerint viszont az, nem volt bekötve.