Oldalainkon csak az oldal működéshez szükséges sütiket használunk, továbbá a Facebook és a Google sütijei dolgoznak.

Visszaadta a Kormány a Nyugati átépítésére szánt uniós forrást

BUDAPEST - A Magyar Közlönyben jelent meg, hogy a Kormány visszaadja az Uniónak azt az 1,1milliárd forintot, amit a Nyugati pályaudvar átépítésének előkészítésére kaptunk. Ez hatással van a Déli-Nyugati vasúti alagút megépítésére is!

Azzal mindenki egyetért, hogy a Déli pályaudvar és a Nyugati pályaudvar közé tervezett alagút sok előnnyel járna. Ugyanakkor, ahogy azt itt az AlterKK oldalain korábban már kifejtettük, az ide elszórandó százmilliárdok helyett, másképp is meg lehet valósítani, hogy az elővárosi vonatok átszeljék Budapestet.

Elsőkörben változtatnia kéne a MÁV-nak és a KTI-nek a hálózatépítési felfogásán. Fel kéne fogni, hogy nem szükséges a távolsági és nemzetközi vonatokat Budapesten belül egy helyre gyűjteni. Hogy miről is van szó, pár példával mutatnánk be. Egy Pécsre, Sopronba vagy épp Bécsbe, Münchenbe utazó utasnak az utazási távolság alapján, gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy a vonatuk a Keleti pályaudvarról, a Déli pályaudvarról vagy kis sarkítással a Nyugati pályaudvarról közlekedik-e. Tekintve, hogy az utasok nagy része eleve Kelenföldtől már a 4-es metróval közlekedik tovább, de a Déli pályaudvartól épp ugyanaz a 2-es metró érhető el, mint a jelenlegi indulási helyükről a Keleti pályaudvartól.

Ezekkel a vonatokkal és a Budapesten át indokolatlanul közlekedő tehervonatokkal indokolatlanul foglaljuk le a körvasút vágányait úgy, hogy ezek a vonatok a gyorsvonati, expressz és nemzetközi jellegük miatt, itt megállás nélkül közlekednek! Ezek helyett, sokkal jobban lehetne hasznosítani ezeket a vágányokat, ha a személyvonatként közlekedő elővárosi vonatok közlekednének itt.

Természetesen az új állomások megépítésére szükség van a körvasút mentén, és egyes vágánykapcsolatok fejlesztésére és kiépítésére is szükség van, ugyanakkor ezek költsége eltörpül a vasúti alagút építési költsége mellett, de már új vágánykapcsolatok kiépítése nélkül is olyan kapcsolatokat lehetne létrehozni, mint például a Tatabánya - Budapest - Külső vasúti körgyűrű - Piliscsaba vonal, Százhalombatta - Budapest - Pécel útvonal, a Tárnok - Budapest - Monor útvonal vagy épp az Oroszlány - Budapest - Vác útvonal.

Amennyiben a távolsági és a V0 átadását követően a tehervonatok lekerülnek a budapesti vasúti körgyűrűről, akkor ott azonnal lesz szabad kapacitás az átmérőssé alakított elővárosi vonatok számára, és amennyiben számukra a vasúti alagútnál lényegesen olcsóbban kiépül minél több megálló, az nagyban lesz képes javítani a vasúti közlekedés versenyképességét az agglomerációban.

  • Találatok: 31

Related Articles