Oldalainkon csak az oldal működéshez szükséges sütiket használunk, továbbá a Facebook és a Google sütijei dolgoznak.

Lassan, de jönnek a Volánbusz gázos MAN-jai

BUDAPEST, SZOLNOK, ZALAEGERSZEG, SZEGED - Az MAN telephelyén már egy ideje gyülekeznek a kék, sárga és fehér színű MAN Lino's City 12G típusú gázbuszok, amiknek az átvételét a Volánbusz csak most kezdi meg. Húzták az átvételt, amíg csak lehetett, tekintve a gázárakra.

Úgy tűnik, hogy amit sejteni lehetett, és ennek több fórumon hangot is adtunk, a Volábusznak nem nagyon megy ez a városi közlekedés, és vissza kéne fordítani azt a folyamatot, ami elindult, és a vidéki városok közlekedését vissza kéne adni a városoknak, a megfelelő anyagi támogatás mellett, és a budapesti agglomerációt is vissza kéne adni a BKK-nak és a BKV-nak!

Mint ismeretes, a Mercedes-Benz eCitarokkal is van baja a Volánbusznak. Nem, itt nem a buszokkal van a baj, hanem azzal, hogy a Volánbusz a kisebb akkumulátorpakkal rendelte meg azokat, illetve az eucharisztikus kongresszus miatt sürgősen kellettek a "repi" buszok, így a Volánbuszhoz még a régi szériából kerültek a buszok. Ennek az lett az eredménye, hogy az eCitarokat csak olyan forgalmi számokba tudja kiadni a Volánbusz, ahol napközben ki tudnak állni a buszok és a "két rész" között újra töltőre lehet őket tenni. De ez még semmi: Tekintve, hogy több mint 1 év kevés volt arra, hogy legalább annyi töltő legyen, mint amennyi busz érkezett, így a 40 darabos flottából alig-alig tud kiadni a Volánbusz 20-22 darab elektromos buszt.

Viszont senki nem gondolta volna, hogy a gázbuszok esetében is elköveti ugyanazt a Volánbusz, hogy kisebb gáztartályokkal rendelik meg a buszokat, mint amire szükség van. - Akárcsak az elektromosoknál az akkumulátorpakk tekintetében. Pedig megtörtént! Mivel hivatalosan a budai agglomerációban csak a szóló eCitarok és a szóló gáz MAN-ek maradnak, így nagy problémát okozott volna, ha a gázbuszok sem bírnak ki egy-egy izmosabb fordát, maradt tehát a módosítás: 25 darab buszba utólagosan az eredeti három gáztartály mellé egy negyediket is beépítenek. - Még szerencse, hogy ez "egyszerűbb" módosítás, mint akkumulátor pakkokat beépíteni.

De, hogy lássuk az örömhírt is: A Volánbusz összesen 164 darab gázbuszt szerez be. Ebből 75 példány kék színben a budapesti agglomerációban fog közlekedni, és ezeknek elvileg december közepén kéne forgalomba állniuk. 40 példány Szolnokon, 39 Zalaegerszegen és 10 példány pedig Szegeden áll forgalomba.

A híresztelésekkel ellentétben az MAN gázbuszai is Törökországból és nem pedig Lengyelországból érkeznek, és mára szinte teljesen megtelt velük az MAN fóti és dunaharaszti telephelye is a Volánbusz gázbuszaival, amiket már rég átvehetett volna a társaság és forgalomba is állíthatott volna a zöld közlekedés jegyében, de a magas gázárak miatt ezt jelenleg próbálják minél inkább elnyújtani. - Voltak olyan pletykák is, hogy a Volánbusz visszaadta a buszokat, és azok soha nem érkeznek meg. Ez azért valljuk be, nem így megy, a buszokat át kell venni.

A Volánbusz tájékoztatása szerint viszont az első példányokat 2022. november 24-én vette át a társaság, és az MAN tartja a szállítási határidőket. - Hogy az utasok mikor vehetik birtokba az új buszokat, az innentől kezdve már csak a Volánbuszon múlik. Az utolsó buszokat 2023. február 28-ig kell átadnia a forgalmazónak a Volánbusz felé.

Ugyanakkor az agglomerációs buszokat illetően meg kell jegyezni, hogy bár azok BKK kék színűek, de abszolút nem felelnek meg a BKK elvárásainak: nincs baloldali viszonylatszám kijelző, a hátsó kijelző csak viszonylatszámot mutat, de ami a legkritikusabb, hogy csak apró méretű buktatható ablakokat tartalmaz, így ha a klíma elromlik, akkor garantált lesz a rosszullét a buszokon, márpedig a most közlekedő MAN-eknél is már 2 év után jelentkeztek az első klíma problémák. Ez a jellegű buktatható ablak Budapesten már 20 éve, az Ikarus 412-eseknél megbuktak.

  • Találatok: 92

Related Articles