Oldalainkon csak az oldal működéshez szükséges sütiket használunk, továbbá a Facebook és a Google sütijei dolgoznak.

Zöld városvezetés a zöld közlekedés ellen

BUDAPEST - Budapesten, az állítólagos zöld városvezetés, hisz az utolsó métereken még a főpolgármesterük is biciklivel közlekedik, minden intézkedésével a zöld Budapest ellen dolgozik. Szép finoman buszokat ritkítanak és vonalakat szüntetnek meg. - Épp a fogaskerekűt!

A gazdasági válságra hivatkozva, szép lassan a Főváros-BKK-BKV triumvirátus megkezdte a budapesti tömegközlekedés leépítését, mondvacsinált anyagi indokokkal, mert észszerűséget azt ne keressünk, mert nincs: véglegesítik a Naphegy tér és Királyhágó tér felé a Lánchíd felújítása miatti ritkításokat, ritkítják a buszokat az Apor Vilmos tér felé, ritkítják a 16-os buszokat, suttyomban megszüntették a 60-as villamost (alias fogaskerekű vasútat) és már előkészítés alatt áll a libegő leállítása is. - Mindez egy állítólagos zöld városvezetéstől gyomorforgató, de az még inkább, hogy ez ellen sem a BKK, sem a BKV nem ad hangot!

A 60-as villamos vonalának egy szakaszán már október eleje óta van autóbuszos pótlás, de a vonal jelentős részén pótlás nélküli üzemszünet van. Korábban arról érkezett információ, hogy csak a téli időszakban nem közlekedik a 60-as villamos, amivel 120 millió forintos megtakarítást kívánnak elérni. Most viszont bárki ellenőrizheti: A 60-as villamos (fogaskerekű) eltűnt a BKK Futárból és a BKK nappali vonalhálózati térképéről is úgy eltűnt, mintha soha nem is lett volna! Összehasonlításul, a 4-es metró létezése előtt nem létezett 133E busz, a 33E busz csak a Móricz Zsigmond körtérig közlekedett. Most, a 133E busz sok tekintetben a 4-es és 2-es metrókkal párhuzamosan közlekedik a Móricz Zsigmond körtér és a Keleti pályaudvar között. Ha itt visszaállításra kerülne az eredeti indokolt rendszer, akkor ott 300 millió forintot takaríthatna meg a főváros! - 2,5-szeresét, mint a 60-as villamos felfüggesztésével, és akkor a 8E buszról még nem is beszéltünk, az a másik fele! - Korábban a 33E busz a 7E buszra hordott rá, most is megtehető ez, a 4-es metróra való ráhordással.

A Lánchíd felújításához kapcsolódóan a BKK átalakította a 105-178-as buszok közlekedési rendjét. A két viszonylat a Március 15-e tértől közösen adja a korábbi 105-ös busz felújítás előtti sűrűségét, így az önálló szakaszaikon felére csökkent a járatsűrűség! Az Apor Vilmos tér kapcsolatainak pótlására 110E jelzéssel indítottak ideiglenes járatot. Most, hogy elkészítették a Lánchíd átadása utáni menetrendeket, kiderült, hogy a 105/178-as buszok közlekedési rendje a mostani marad, csak a Lánchídon át közlekedve, de emellett megszűnik az ideiglenes 110E viszonylat, tehát egyértelmű a ritkítás, és a két járat budai célterületein a Lánchíd felújítása előtti járatkövetéshez képest, 50%-os járatritkítás valósul meg!

Szintén a Lánchíd felújításához kapcsolódik, hogy a 16-os buszok jelenleg átmenetileg a Clark Ádám térig közlekednek. A híd átadását követően, nagy dírrel-durral jelentették be, hogy új buszjáratot is indítanak 216-os jelzéssel Deák Ferenc tér és a Dísz tér között 216-os jelzéssel új buszjáratot is indítanak. Igen ám, de itt is egy kész átverés áldozatai vagyunk: A 16-os és 216-os buszok együttes követése adja ki a Lánchíd felújítása előtti 16-os busz önálló követését. Vagyis mi történt? Aki a Deák térről a Várban a Dísz térnél beljebb szeretne utazni, az vagy gyalogol vagy kényszerűen átszáll a 16A buszra vagy kivárja az 50%-kal ritkábban közlekedő 16-os buszt. - Hogy mi áll ennek a hátterében? Járműhiány! Nincs elegendő midibusz, amit ki lehetne adni.

A fentiekben a legvérlázítóbb, hogy olyan propaganda anyaggal készül a Főváros-BKK-BKV triumvirátus, amiben azt bizonygatják, hogy ők olyan zöldek, hogy a Lánchíd felújítása előtt a hídon csak a 16-os és 105-ös busz közlekedett, de most majd lesz 16-os, 105-ös, 178-as és 216-os busz is a hídon. Igen ám: De a 16-os és 216-os együtt adja ki a korábbi 16-os busz sűrűségét, és a fent leírtak miatt a szolgáltatás még romlik is, a 105-ös és 178-as pedig együtt adja ki a korábbi 105-ös követését, és mindkét viszonylat önálló budai szakaszán felére csökken a járatok száma. - Nehéz erre nem azt mondani, hogy gusztustalan!

A fenti ügyes ritkítást tovább tetézi, hogy a Rákóczi úton is tovább ritkítja a buszközlekedést a Főváros-BKK-BKV triumvirátus, tekintve pótlás nélkül megszűnik a 110E busz is, ami a budai Apor Vilmos tér kapcsolatait volt hivatott kompenzálni a ritkított 105-ös busz helyett.

A hab a tortára, hogy szakmai pletykák szerint megkezdték a libegő leállításának előkészületeit is, azt követően viszont lehet, a 291-es busz fog következni, mivel annak egyik feladata a Libegő kiszolgálása.

A Fogaskerekű megmentéséért a Magyar Hang oldalán gyűjtenek aláírást. Írjátok alá minél többen: Magyar Hang, Fogaskerekű alárás

  • Találatok: 98

Related Articles