BUDAPEST - Mikor Tarlós István főpolgármester lett, elindult egy fejlődés, ami Budapestet élhető várossá teszi. Ebben nagy szerepe volt a Vitézy Dávid vezette BKK-nak. Újraválasztását követően viszont, mindent elkezdett lerombolni, amit korábban felépítettek. - Kezdte Vitézy eltávolításával, a BKK szétszedésével, a HÉV-ek, agglomerációs buszok levágásával, és most a 4-6-os villamos szétverésével. ÁLLÍTSUK MEG TARLÓST!

Budapest közösségi közlekedését illetően, egyre kevésbé tudunk beszámolni pozitív változásokról, ellenben negatívról egyre többet, és úgy tűnik, hogy ez Tarlós agyament vesszőfutása. Kezdte a BKK szétverésével, hogy külön cégbe szervezte a közösségi és egyéni közlekedést, amivel jelentősen romlott a tájékoztatás. Folytatta az agglomerációs buszok és a HÉV hálózat leválasztásával, aminek hosszútávú következményeit még nem ismerjük, de egyre több koszosabb járművet és szabálytalan jegykezelést láthatunk. A fonódó villamost akadályozó szabálytalanságra buzdította az autósokat! Buszsávot szüntettetett meg! Most pedig szétvereti a 4-6-os villamos forgalmát. - Bejelentette, hogy nem biztos, hogy újra indul a választásokon. Úgy gondoljuk, hogy ezek után nincs is helye a Főváros vezetésében. Egy élhető világváros alapja, a közösségi közlekedés előnyben részesítése!

Európai Uniós támogatás keretében került átalakításra a teljes Nagykörút forgalmi rendje. A kötelezettségvállalás értelmében, az így kialakított forgalmi rendet 5 évig kötelező volt fenntartani, és ez az 5 éves moratórium pont az utolsó vágányzár ideje alatt járt le, úgyhogy gyorsan vissza is állították a régi rendet. A Nagykörúton háromszor annyi ember közlekedik a 4-6-os villamosokkal, mint autóval, tehát egyértelmű, hogy a villamost kell előnyben részesíteni. Ezt segítette, hogy 60 másodperces lámpaciklusokat alkalmaztak, ami illeszkedett a villamosok 2 percenkénti követéséhez. Ezzel szemben, most visszatértek a 90 perces lámpaciklusokhoz.

Hogy mit jelent mindez? Azt, hogy eddig pont minden második lámpán át tudott menni egy villamos, vagyis pont 2 percenként, egyenletesen követték egymást a villamosok. A 90 másodperces ciklusnál a villamosok csúcsidőben 90 és 180 másodperc között, összevissza fognak a megállókba érkezni, amit tovább súlyosbít, hogy a nagyobb időszeletre érkező villamosra több utas akar felszállni, így az akár még egy lámpát lekéshet. - Ez azt okozza, hogy újra láthatunk olyan konvojokat, hogy 5 percig nem jön egy villamos sem, majd három egymás után.

A 4-6-os villamost érő hátrányról részletesen írt Vitézy Dávid, ami ide kattintva érhető el.