Úgy tűnik, hogy végre révbe ér a 3-as metró felújítása körüli kálvária, de egyeseknek, egyes politikai irányzatoknak ez sem tetszik. Tipikusan nyuszika van rajtad sapka, az a baj, ha nincs, az a baj esete áll fenn. Egy biztos, a Széll Kálmán tér felújítása májusban befejeződik, és utána júliusban kezdődhet a 3-as metró felújítása, amihez 150 új csuklós buszt terveznek beszerezni.

Az egyik magát függetlennek valló portál számolt be, "Megoldhatatlan metrópótlás miatt jöhet az újabb káosz" címmel arról, hogy véleményük szerint Budapestre az "armageddon" vár, ha elkezdik a metrókat felújítani, mert majd négyesével kell a buszoknak egymást követniük, és kevés lesz a 150 darab autóbusz.

Nem is oly' rég volt a 2-es metró hasonló felújítása, ahol a 3-assal majdnem megegyező kapacitású szerelvényeket kellett pótolni, szintén autóbuszokkal. A kedves, magát a témában szakértőnek bemutatni próbáló portál megfeledkezett a technikai fejlődésről. Korábban valóban gondot okozott, hogy az alacsony padlós járművekre kevesebb utas fért fel. Ennek megfelelően, a BKV Volvo 7700A buszai, 103 utast tudnak szállítani, ugyanakkor ezek újabb képviselői, a szintén BKK vonalakon közlekedő, volánbuszos Volvo 7900A-k 127 utas szállítására alkalmasak. Vagyis, tekintettel arra, hogy a 2-es és 3-as metrók járatkövetése közel azonos, ezért közel azonos járatsűrűséggel szükséges azokat pótolni is. Vagyis, ha a 2-es metró pótlásánál elegendő volt az akkor még kisebb befogadóképességű busz perces követés mellett a pótlásra, akkor egy mai újabb csuklós szintén elegendő lesz.

Természetesen azzal is számolni kell, hogy nem csupán a metrópótló buszok fognak részt venni a pótlásban, hanem minden bizonnyal a legnagyobb kapacitással rendelkező 4-6-os villamosok is, mint ahogy ez történt a 2-es metró pótlásánál is.

Összességében inkább örülni kéne annak, hogy megindul a 3-as metró rekonstrukciója is, és nem pedig kárörvendezni kell, hogy mekkora káoszt fog okozni a pótlás.