Saját írásaink

150 új busszal fiatalodhat Budapest buszparkja - Harsogja a BKK

Nyomtatás

BUDAPEST - A legtöbb nyomtatott és elektronikus média továbbadta a BKK által harsogott nagy hírt, miszerint 150 busszal fiatalodik Budapest buszparkja. Az AlterKK ugyanakkor szeret a tények mögé nézni, és felvilágosítani a nagyérdeműt is a valóságról. Most is így teszünk!

Budapesten immár több évtizede már nem csak a BKV szolgáltat, hanem jelenleg az Arriva is, leánykori nevén VT-Transman is; szolgáltatott korábban a Nógrád Volán, a T&J Busz és a Volánbusz is, bár ez utóbbi kacifántos úton, de ma is szolgáltat Budapesten kék buszokkal.

Természetesen az új buszoknak mindig örülünk, mert az újabb és újabb buszok mindig egyre komfortosabbak, illetve egy fiatalabb jármű mindig megbízhatóbb, mint a régebbi. A BKK weboldala ugyan sejteti, hogy mely buszok lesznek lecserélve, de csak sejteti: Bizony, a 2013-ban érkezett 75 darab szóló és 75 darab csuklós Mercedes-Benz Citaro autóbusztól kell búcsút vennünk, és nem olyan fiatalítás történik, hogy a Citarok mennek a 30 éves Ikarusok helyére, és a 10 éves Citarok helyére jönnek az új buszok. Nem! A 30 éves Ikarusok ez alapján maradnak, és a 10 éves Citaroktól ezzel egy időben búcsút vehetünk, nem úgy a 30 éves Ikarusoktól. - Ugye így érdekesebb a képlet?


Helyettük és csuklós testvéreik helyett jönnek új buszok. Nem a 30 éves Ikarusok helyett...

Nem mindegy, hogy 30 éves buszok helyett érkeznek új buszok, vagy 10 éves buszok helyett... Nem mellesleg, a Budapesten futó Mercedes Citaro buszok, ha idősebbek is, a jobb összeszerelésnek köszönhetően jobb szolgálatot tesznek, mint a szintén Mercedes márkájú, fiatalabb, de török gyártmányú Conectok.

És, hogy mikor érkeznek az új buszok? 2023 tavaszán! - Lehet, hogy mindezt csak választási kampány miatt kellett ilyen gyorsan bejelenteni? Egy szolgáltatónak ebből ki kéne maradnia, mert átlátható a szita! Vagy, akkor mutassanak fel valami kézzel foghatót is gyorsan!