BUDAPEST, ÉRD - A Kormányhivatal felszólította a BKK-t, hogy a kormányrendeletnek megfelelően sűrítse a járatait. Ugyanakkor a Karácsony Gergely vezette Főváros, már a kormányhatározat előtt, szeptember 1-jétől sűrűbben közlekedteti a közlekedési eszközöket, és nincs több bevethető járműve, mint ahogy járművezető sincs jelenleg több, tehát a hálózat elérte maximumát.
Az egyébként teljes mértékben érthetetlen járatsűrítések helyett, az AlterKK szerkesztője több fórumon is megpróbálta felhívni arra a figyelmet, hogy a zsúfoltságot nem a járatok ész nélküli sűrítésével lehet elsődlegesen kezelni, hanem inkább az iskolakezdések lépcsőzetes bevezetésével, amit akár hasznos kormányhatározattal is el lehetne rendelni, de ez irányban nem történt lépés. - A lépcsőzetes iskolakezdés egyébként hosszútávon is sokat javítana az utazási komforton.
Az Origo beszámolója alapján azzal vádolják a BKK-t, hogy
Vonalainak mindössze 9 százalékán történt járatsűrítés, és azok mértéke is rendkívül alacsony.
Ugyanakkor a járatsűrítést elrendelő határozatot követően kijárási korlátozást, és a középiskolákban a digitális oktatást rendelték el, így felmerül annak a kérdése, hogy jelenleg szükség van-e egyáltalán a járatok indokolatlan sűrítésének, ezzel a Fővárost adósságba kergetni?
Megvizsgáltuk ugyanakkor azt is, hogy mit tett a Volánbusz? Érdet vizsgáltuk meg részletesen, ahol a 744-es és 746-os vonalakon hajtott végre járatsűrítése a csúcs időszakokban a Volánbusz. A 744-es viszonylaton 23 helyett 33, míg a 746-os viszonylaton 33 helyett 44 indulást hirdettek meg. Ugyanakkor az Érd belső helyi forgalmában is jelentős forgalmat lebonyolító 720-as, 722-es, 732-es, 733-as, 734-es, 735-ös, 736-os, 741-es, 742-es és 755-ös buszokon semmi sűrítés nem történt, miközben nem kevesebb mint 219 indulással rendelkeznek irányonként, és közülük csúcsidőn kívül több is csak Érden belül, helyi járatként közlekedik. Érden tehát a teljesítménynövelés tanítási napi menetrend szerint 7,64%. - Ez sem sok. Különösen úgy nem sok, hogy több olyan Érden helyi járati feladatot ellátó járatot mint a 699-es, 700-as, 705-ös, 710-es és 715-ös figyelembe sem vettük, mert az vagy rendkívül ritkán közlekedik vagy azért jellemzően a helyközi mivolta lényegesen erőssebb a helyi feladatainál, de a felsorolt járatok erősen részt vesznek helyi forgalomban. - Gyakorlatilag az érdligeti és érd-parkvárosi területeken semmi sűrítés nem történt.
Alap járatok és többletmenetek száma
Viszonylat | Alap menetszám | Többlet menetszám |
720/722 | 36 | 0 |
732/733 | 19 | 0 |
734/755 | 37 | 0 |
735 | 85 | 0 |
736 | 14 | 0 |
741/7420 | 28 | 0 |
744 | 23 | 10 |
746 | 33 | 11 |
Összesen: | 275 | 21 |
Minden bizonnyal a többi megyei jogú városban sem kapnánk jobb képet, így mindenképp érthetetlen, hogy a Kormányhivatal miért támadja a BKK-t, és felmerül a kettős mérce alkalmazása!