BUDAPEST - Az embernek néha az az érzése, hogy a BKV-t és intézményeit, jelen esetben a VJSZ-t óvodás kisgyerekek irányítják. - És ezt hagyja a felügyelőbizottság? Egy sérülten érkezett TW6100 típusú villamost készül barkácsolást követően forgalomba helyezni a BKV, megváltoztatva a műszaki specifikációját. Inkább a megállókat barkácsolnák, annak még haszna is lenne!
Anno az AlterKK elődjén, az AlterBMV-n már megírtuk, hogy hatalmas gondatlanságnak tartjuk azt, hogy a BKV nem aknázza ki a TW6000 típusú villamosok azon képességét, hogy azok magasperont is képesek kiszolgálni. - Mindezzel kb. 2015-ben foglalkoztunk részletesen.
A téma azért került elő ismét, mivel a VJSZ nekiállt átépíteni egy TW6100 típusú villamost fix lépcsősre, mondván a lépcsővel van a legtöbb gond. - Ez lehetséges is, mivel a lehajtható lépcsőt nem arra tervezték, hogy minden megállóban lenyíljon, hanem arra, ha épp nem magasperon mellett áll meg a villamos, akkor is le illetve fel lehessen szállni a villamosra, bocsánat: S-Bahn-ra! A barkácsolás azért is problémás, mivel ezeknek a járműveknek továbbra is kompatibilisnek kell lenniük egymással, vagyis az átépített villamosban is benne kell hagyni a gombot, ami a lépcső lenyitását aktiválja. Ez pedig innentől kezdve, akár meg is zavarhatja az elektronikát.
Szóval, ha a BKV-nak ennyi energiája van barkácsolni, akkor ajánljuk a figyelmükbe, sőt a teljes fővárosi grémium figyelmébe, hogy inkább a megállókat tessék nekiállni barkácsolni, mert azzal nem tudnak kárt tenni, ellenben akadály mentesíthetnének olyan szigetvonalakat, mint a 42-es és 50-es villamosok, de akár a 12-es és 14-es villamosok is akadálymentesíthetők.
Tekintve, hogy várhatóan minimum még 10 évig itt maradnak a Hannoverből vásárolt TW6000-es és 6100-as villamosok, így közepesen ideiglenes magasperonok kiépítésével, természetesen rámpás felhajtóval az átépítések töredékéből több ezer napi utas számára tehetnék könnyebbé a közlekedést. Egyben az érintett vonalakon a forgási sebesség is jelentősen nőne, mivel nem kéne megvárni, míg a lépcső lenyílik, visszacsukódik, és szintben még az utasok is gyorsabban tudnának ki és beszállni, és még a kerekes székkel közlekedők is örülnének.
Továbbá így, az esetlegesen 50-es vonalra szánt CAF villamosokkal más villamosvonalakon lenne megvalósítható az akadálymentesítés: olyan vonalakon, ahol más típusokkal vegyesen közlekednek alacsonypadlós szerelvények!
TW6000-es Budapesten, alacsony peron mellett, lehajtott automata lépcsővel.
A VJSZ által barkácsolt fix lépcső. - Ettől a jármű alacsonyabb nem lett...
Németországban, felszínen, magasperon mellett...
Németországban, alagútban, magasperon mellett.
Jól látható, hogy szintben lehet belépni a járműbe!