Saját írásaink

Csak kifogás, lustaság vagy pénz az oka, hogy nincs busz sűrítésre

Nyomtatás

BUDAPEST ÉS MAGYARORSZÁG - A Kormány a koronavírus-járvány terjedésének lassítása érdekében kérte elsősorban Budapest és a megyei jogú városok vezetőit, hogy munkanapokon csúcsidőszakban sűrítsék a tömegközlekedést. Ahogy Budapestről is, több városból is az a válasz jött, hogy már most is maximumon üzemelnek a hálózatok. - Egyszerűbb ennyivel elintézni...

Ugyanakkor az AlterKK véleménye szerint, van lehetőség a járatok sűrítésére, és csak a lustaság, a kifogások és a pénzhiány az oka, hogy nem enyhítenek a járatok zsúfoltságán. Tekintettel arra, hogy a járványhelyzet miatt a buszos magánvállalkozóknál rengeteg busz van leállítva, mivel gyakorlatilag leállt a különjárati szolgáltatás, óriási kihasználatlan kapacitások állnak rendelkezésre országszerte. - Nem is lenne újdonság magánvállalkozók bevonása, mivel a nagy BKV-sztrájknál érdekes módon meg tudták keresni a magánvállalkozókat.

Igaz, szükséges lenne némi átcsoportosításra a járművek között: az elővárosi buszokat kéne áthelyezni városi forgalomra, a távolsági buszok vehetnék át az elővárosi buszok helyét, míg a távolsági buszok helyén jelenhetnének meg a jellemzően turista osztályú autóbuszok, de sok vállalkozó rendelkezik eleve elővárosi kivitelű autóbusszal, tekintettel arra, hogy az iskolás járatoknak nevezhető különjáratokra ezek beszerzése volt a legcélszerűbb, így akár közvetlenül is képesek lennének pótolni és sűríteni az elővárosi járatokon.


Rendkívül sok, ehhez hasonló, akár helyi forgalomban is bevethető busz
áll jelenleg munka nélkül az országban.

A döntésnek gazdasági előnye is lenne, tekintettel jelenleg nagyon sok járművezető maradt munka nélkül, így ez munkahely mentő csomagnak is felfogható.

Tény, hogy a pótlás megvalósítása munkával jár, de vannak, akik ezért kapják a fizetésüket, hogy adott esetben egy ilyen, már-már vis-maiornak sem nevezhető helyzetben helyt álljanak! - Azért nem nevezhető vis-majornak, mivel erre több hónap állt rendelkezésre felkészülni.

A feladat adott: Fel kell mérni a közforgalomban bevethető magánbuszokat, és azokra megrendelést kell adni a járványhelyzet végéig, de addig, amíg a Kormány nem ad támogatást ezek megrendelésére a városoknak, addig nem lesz ezek megrendelésére fedezet.