BUDAPEST, FERIHEGY - Ritkán fordul elő, hogy a jobboldali és a baloldali, a kormánypárti és az ellenzéki politikusok között akkora egyetértés lenne, mint ami most mutatkozik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér korlátozásával, elköltöztetésével kapcsolatban. - De ne dőljön be senki: Csak választások jönnek, és a helyzetet pont a felelőtlen politikusok okozták!

A politikusok jelenleg maximálisan egyetértenek abban, hogy a repülőtér forgalmát csökkenteni kell. Egy részük szerint, éjfél és hajnali 5 óra között teljes repülési tilalmat kell bevezetni, mások a fapados és tehergépeket költöztetnék vidéki repülőterekre: Kecskemét, Tököl, Székesfehérvár és még jó pár város szóba került...

Ugyanakkor egy tényről mindenki megfeledkezik: A Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér lényegesen előbb ott volt, mint azok a lakók, akiknek később pont a felelőtlen városvezetők engedélyezték, hogy lakóingatlanokat építsenek a repülőtér közvetlen környezetébe. - A mai napig engedélyeznek beruházásokat a repülőtér közvetlen szomszédságában! A problémákat tetézi, hogy az MSZP-SZDSZ koalíció és a reptér vevője közötti megállapodás értelmében, a Magyar Állam 75 évre garantálta, hogy a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér 100km-es körzetében nem létesíthetnek másik nemzetközi repülőteret.

Fentiek miatt rendkívül képmutató magatartás az, hogy most a választások előtt mindenki egyetért azzal, hogy a repülőtér forgalmának egy jelentős részét el kell költöztetni vidékre. Minden bizonnyal a fapados járatok elköltöztetése, ami tekintve, hogy az utasok többsége Budapestről vagy Budapestre utazik, jelentősen növelné a közúti terhelést is. Mindeközben pont akkor, amikor sok magyar is végre megengedhetné magának a fapados járatoknak köszönhetően a repülést, a lakosság jelentős részétől távolabb kerülne a repülés lehetősége.

A Budapest Airport közben nyilvánosságra hozott egy adattáblát, amiből kiderül, hogy pont a növekvő utasszám miatt, a társaságok nagyobb gépekkel repülnek, ugyanakkor a repülőtéren megforduló gépek száma kismértékben csökkent. - Ez egyben pont az utóbbi években a zajterhelés csökkenését is jelentette. Kiemelték továbbá, hogy többek között a régió vezető fapados szolgáltatója, a WIZZ Air új Airbus NEO gépeket állít forgalomba, melyeknek a zajterhelése lényegesen alacsonyabb a most is közlekedő gépeknél.

Az repülőtér akár részleges elköltöztetése gazdaságilag felvállalhatatlan. Ilyet, felelős politikus nem vállalhat fel! - Ez nem más, mint a kampány versenyében az egymásra történő licitálás gyerekjátéka. Ellenben meg kell vizsgálni, hogy mikor lakó célra értékesítették a telkeket, az eladáskor érvényesítve volt-e a repülőtér értékcsökkentő tényezője. Amennyiben igen, akkor a tulajdonosok már eleve "kártalanítva" lettek azzal, hogy mondjuk fél áron jutottak építési telkekhez. - Ez esetben nincs tennivaló. Ha nem, akkor viszont egy egyszeri kárpótlásra, lehetnek jogosultak az érintett ingatlan tulajdonosok, de csak azok, akik már a repülőtér üzemeltetése előtt is birtokolták lakócéllal az ingatlant.