BUDAPEST - Másnak nem nevezhető a Szentgyörgyvölgyi Péter, V. kerület polgármestere és dr. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója közti megállapodásnak köszönhetően létrehozott CITY-TROLI járat. Haszna nincs, utas pedig a jelenlegi körülmények között csak akkor lesz rajta, ha valaki kíváncsiságból száll fel rá. Ez így, kimeríti a közpénzekkel való visszaélés fogalmát!

A Belvárosban korábban volt egy 15A jelzésű autóbusz... Később volt CITY-BUSZ nevezetű midibusz járat, ami munkanapokon 60 percenként közlekedett. - Mindkettő megbukott, de most lett egy CITY-TROLI-nk. Igaz, hogy szinte teljes vonalán akkumulátorról üzemel, de azért nevezzük trolinak, mert a felelőtlenül beszerzett elektromos Modulo buszok szintén alkalmatlanok a közlekedésre, pedig azoknak pont az olyan vonalakon lenne a helyük, mint a 15-ös és 115-ös buszok.

De miért is jelenthető ki ennyire bizonyosan, hogy ez nem más, mint kampány busz, és közpénzekkel való visszaélés? Azét, mert a CITY-TROLI eleve csak hétvégén közlekedik, a 15-ös és 115-ös buszok sűrítése céljából, akkor, amikor egyébként is rendkívül alacsony a buszok kihasználtsága. Tovább rontja a képet az a tény is, hogy az új járat beindításával egy időben nem változtatták a 15-ös és 115-ös buszok menetrendjét, így északi irányba közlekedve, a CITY trolik 1-3 perccel a 15-ös vagy 115-ös buszok után közlekednek, ezzel garantálva, hogy utas lehetőleg ne legyen rajtuk. - Ezt az első hétvége gyakorlatilag máris igazolta. Ebből látszik, hogy fontosabb volt a politikai érdek, mint a szakmai érvek kérdése. Mindezt úgy, hogy az új járatnak egyetlen egy önálló megállója sincs a 15/115-ös buszokhoz képest.

Szeretnénk ugyanakkor felhívni Szentgyörgyvölgyi polgármester úr figyelmét arra, hogy valóban tisztábbá tehetné kerületét, ha nem gáncsoskodna akkor, amikor felmerül annak a lehetősége, hogy a 15-ös busz útvonalán kifeszítésre kerüljön a felsővezeték, ami által a teljes 15-ös és 115-ös buszcsalád kiválthatóvá válna trolibuszokkal.

Szintén azon a bizonyos nemes testrészen önmagát rúgta a BKK azáltal is, hogy pont az általa - nagyon helyesen - megszüntetett neves járatokat ismét visszahozta a CITY-TROLI elnevezéssel.

Azzal a nyílt kérdésekkel fordulunk dr. Dabóczi Kálmán vezérigazgatóhoz és Szentgyörgyvölgyi Péter polgármester urakhoz:

  • Ki fedezi az új járat költségei, és azok mekkora összeget tesznek ki?
  • Miért nem tartott az új járat beindításával kapcsolatban 60 napon társadalmi egyeztetést a BKK?

A kezdeményezés, akár jól is sikerülhetett volna, ha a fejlesztést nem egy önálló járat indításaként, hanem meglévő vonalak hosszabbításaként valósítják meg, és mindezt a már létező járatok menetrendjének összehangolásával.

Jelen állapotban viszont ez nem más, mint pár személy játékszere. - Nagyon drága játékszere!