BUDAPEST - Csütörtökön két órára leállt a 2-es metró forgalma a Deák Ferenc tér és az Örs vezér tere állomások között, de szakaszosan a további szakaszon is akadozott a forgalom, mert egy normálisnak koránt sem nevezhető személy berohant az alagútba. A protokoll szerint, ilyenkor azonnal áramtalanítani kell a hálózatot, emiatt két szerelvény is az alagutakban rekedt.

Hosszú hónapok óta folyt a vita arról, hogy elektromos mopeddel felszállhatnak-e a mozgáskorlátozottak a buszokra vagy sem? Az Egyenlő Bánásmód Hatósága előbb a mopedeseknek adott igazat, ám egy további vizsgálat során már ezt elutasította, és jelezte: nincs értelme ebben a témakörben a továbbiakban hozzájuk fordulni. Természetesen az elektromos tolószékekkel továbbra is fel lehet szállni.

BUDAPEST - Újabb szakasza készült el a Széll Kálmán térnek. Ezúttal a Várfok utca felső szakaszát adják vissza a forgalomnak, emiatt módosul a 21-es, 21A, 102-es, 116-os, 139-es, 140-es, 140A és 142-es buszok közlekedése január 8-ától. Ezzel egy időben a Csaba utca Várfok utca és Krisztina körút közötti szakasza véglegesen sétáló utcává alakul.

ZALASÁRSZEG - Teljesen kiégett egy 8 éves Mercedes Conecto G típusú autóbusz a délelőtti órákban a 7-es számú főútvonalon. A busz utasokkal tele közlekedett, mikor a buszvezető észlelte tükörből a füstöt, ezért a buszt megállította, és leszállította az utasokat. Személyi sérülés emiatt nem történt.

BUDAPEST - Január 1-jével leállították a felújított 1-es villamos vonalán üzembe helyezett mozgólépcsőket. Az információk szerint erre a BKK és a BKV finanszírozási problémái miatt került sor, aminek következtében jelentősen csökkent a metró biztonsági őri állománya is. Felügyelő személyzet és kamera híján viszont, a mozgólépcsők, veszélyes üzemről lévén szó, nem üzemelhetnek.

BUDAPEST - Rövid ideig fent volt a BKK honlapján a fonódó villamoshálózat társadalmi egyeztetésének lezáró jelentése, és a bevezetésre kerülő vonalhálózat. A jelentésből kiderül, hogy az eredetileg tervezett hálózathoz képest, sok módosítás került bele a végleges verzióba, a beérkezett észrevételek alapján.

ISZTAMBUL - A Mahan Air Airbus A310-300 típusú gépe, fékhiba miatt nem tudott megállni Isztambulban. Emiatt tovább szaladt a pályán, áttörve a kerítést, és végül egy pont arra járó autóbusz tetején fékeződött meg, annak szerencsétlenségére. Ugyanakkor a repülőgép, annak utasai és személyzete ennek köszönheti, hogy nem következett be komolyabb katasztrófa.

BUDAPEST - Megint lebontják a Déli pályaudvart. Ja, hogy még nem tűnt fel senkinek? Pedig 70 éve, szinte minden évben lebontják, vagy legalábbis a tervek szerint... Persze, 70 éve él és virul, és akinek ennyire a halálhírét szokták híresztelni, az bizony sokáig szokott élni! Ennek megfelelően, idén is felröppentek ilyen hírek, hogy P+R parkolóvá alakítanák a pályaudvart.

ZALABÉR - 150 métert repült az a személy, akit elgázolt a Celldömölkről Zalaegerszegre közlekedő vonat Zalabéren a vasúti átjáróban vasárnap reggel. A Zala Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság tájékoztatása szerint, a zalaszentgróti tűzoltók mintegy 150 méterre a vágányoktól találták meg az áldozat holttestét. - A személyvonat idáig röpítette áldozatát.

JÁKÓ-NAGYBAJOM - Mint, ahogy arról az AlterKK is beszámolt, december 19-én kis híján szembe került egymással egy magánvasúti tehervonat és egy személyvonat, mivel Jákó-Nagybajom állomásnál a magánvasúti szerelvény nem állt meg a vörös jelzésnél. Az esetet még vizsgálják, de ami biztos: A szerelvény háromnegyede fékezetlen volt, tehát a vonat nem tudott megállni!