BUDAPEST - Mint arról a legtöbb hírportál örömittas tájékoztatást adott, újra ajtóhiba miatt a napokban ki kellett állítani egy fehér orosz metrót a forgalomból. Nem sokkal később jött a BKV tájékoztatása, hogy a meghibásodás mögött egy fakocka állt, a metrószerelvény jól működött. Elég lassan, de jött a hír, hogy a BKV az ügy miatt feljelentést tesz. - Jogosan!

Az eset kapcsán a metróvezető kiadta a parancsot az ajtók záródására. Tekintve, hogy a műszerfalon nem kapott visszajelzést arra vonatkozóan, hogy a 120 méteres szerelvény mind a 24 ajtaja teljesen bezáródott, és valljuk be nem életszerű ilyen esetben 24 ajtót egyesével a megállóban ellenőrizni, leszállította az utasokat, majd a kocsiszínbe ment.

A telephelyen megállapítást nyert, hogy az egyik ajtó alsó vezetősínjébe egy érdekes módon pont méretes fakocka került, ami minden bizonnyal kijelenthető, hogy nem a metrókocsi része, ám a méretei miatt egyértelműen kijelenthető a szándékosság vélelme. A főpolgármester tájékoztatása szerint, valaki cipőfűzést imitálva helyezte el a kockát az ajtó vezetősínjébe.

Ha a főpolgármester állításai helyénvalók, akkor teljesen jogosan történik ismeretlen tettes elleni feljelentés. Az AlterKK felhívja olvasói figyelmét arra, hogy a BTK 323.§-a értelmében a Közérdekű üzem működésének megzavarása 1-től 5 évig terjedő szabadságvesztéssel súlytandó. - Csoportos elkövetés esetén a "tétek" emelkednek. Márpedig a metró, és az összes közösségi közlekedési eszköz üzemének megzavarása közérdekű üzemnek minősül!

Természetesen az egyik "megbízható" hírportálnak vagy szimplán nevezzük blognak, a 444-nek sikerült eléggé érdekes címmel beszámolnia az eseményről: "A BKV szerint egy FAKOCKA miatt kellett ma reggel kivonni a forgalomból a felújított, majd a felújítás után külön megszerelt, de azóta megint elromlott metrót". A cím azt sugallta, hogy a kocka eltávolítása után újra ki kellett szedni a forgalomból a szerelvényt, de ez nem így volt.

Megállapítható, hogy a szerelvény jól vizsgázott!