DÉL-KOREA - Elektromos buszt mutatott be a dél-koreai Hyundai. Elmondásuk szerint, egy feltöltéssel közel 300km-t is el tud menni az autóbuszuk, majd fél óra gyors töltéssel további 170km megtételére alkalmas. Elnézve a műszaki paramétereket vagy hajtásban alkottak óriásit vagy elérhetetlen a 300km. Ha viszon igaz, akkor az első kihívója lehet a BYD elektromos buszának.

A gyártó tervei szerint 2018-ban kerülhet piacra az autóbuszuk. Mint mindenhol most is megemlítésre került, hogy az elektromos autóbuszok elterjedését az infrastruktúra hiánya okozza, pedig ha megfelelő buszt készít egy gyártó, mint a BYD, akkor a buszokat elegendő éjszaka tölteni, és azzal az energiával egész nap képes teljesíteni a munkáját. Addig is a járműgyártók nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy az akkutechnológia eljusson odáig, hogy ez a többi gyártó esetében is megvalósuljon, és az elektromos buszok ne csak mutatóba legyenek jelen.

A Hyundai azt ígéri, hogy az Elec City 290 km-t tud megtenni egyetlen töltéssel, majd egy fél órás gyors töltés után további 170 km-t tud megtenni. Ehhez, 256 kWh-s akkumulátor csomagot építettek be az autóbuszba. Összehasonlításként, az első generációs BYD elektromos buszaiba 324 kWh kapacitású akkumulátor csomag van, aminek 80%-át, azaz 259 kWh-t szabad felhasználni, amivel 250km-t tud megtenni a busz. Gyakorlatilag 1 kWh/km fogyasztással lehet számolni átlagban.

Minden bizonnyal a Hyundai akkumulátorát sem szabad nullára fogyasztani, mert az a pakk gyors tönkremenetelét okozhatja, de ha ennyivel fejlettebb is a technológiájuk, mivel a BYD 4,5 órás töltési idejével szemben 70 perc alatt tölthető fel a Hyundai busza, még mindig kérdéses, hogy egy hasonló méretű és tömegű busz, tud-e 1kWh-nál kevesebb energiából megtenni 1km-t? Ha igen, akkor szép teljesítményt értek el a dél-koreai mérnökök a motortervezés oldalán. Ha nem, akkor átlagban nem igaz a 290km-es hatótáv. - Elővárosi vonalon a BYD busza is 300 km felett tud teljesíteni egyetlen töltéssel. Városi forgalomban viszont "csak" 220-230km-t tud megtenni, klímahasználat mellett.

Várjuk a fejleményeket!