BUDAPEST - A Főváros döntött: északi irányban egészen a 2-es vasútvonal nem rég épített Aranyvölgy állomásáig hosszabbítja meg az 1-es villamost, míg déli irányban már októberben döntöttek, hogy meghosszabbítják Kelenföld vasútállomásig. - A kérdés csupán az, hogy lesz-e vágánykapcsolat Aranyvölgy és a Fonódó villamos között, visszaadva ezzel a közvetlen Batthyány téri kapcsolatot is?

Az 1-es villamos északi meghosszabbításának és további közösségi közlekedést javító előkészítő munkálatokra és tervezésekre több mint 1,5 milliárd forintott különített el a fővárosi önkormányzat. Az 1-es villamos északi hosszabbításával egy időben, az ahhoz szükséges végállomás építésén felül egy komplett intermodális csomópontot is építenek. Ez azt is jelenti, hogy várhatóan a 800-as autóbuszok is az 1-es villamos új végállomásáig fognak csak közlekedni.

A kérdés csak az, hogy a Bécsi út - Vörösvári út csomópontban épül-e olyan vágánykapcsolat, amivel a Fonódó villamos egyik vonalát is az Aranyvölgy vasútállomásig lehetne hosszabbítani, tekintettel csak azzal a kapcsolattal érhető el, hogy a 260-as busz színvonalasan kiváltható legyen villamossal.

Mint az ismert, még októberben döntött a Fővárosi Közgyűlés arról, hogy déli irányban megépítésre kerüljön a még hiányzó 1,7km-es szakasz a Fehérvári úttól az Etele térig. Így, rövid időn belül, mindkét irányban bővülhet, és befejeződhet az 1-es villamos kiépítése.

Szintén döntött a Fővárosi Közgyűlés az újpalotai villamosvonal megtervezéséről, miközben azt lehetett hallani, hogy arról a Főváros már lemondott, többek között lakossági tiltakozások miatt. Az anyag része volt a Fogaskerekű vasút fejlesztésének előkészítése is.

A fejlesztésekkel összefüggésben minden bizonnyal további CAF villamosok állhatnak forgalomba, tekintve az élő szerződés opciója erre lehetőséget ad.