BUDAPEST - Mátyásföldön ugyan gyártottak még 2001 után is Ikarus márkájú buszokat, egészen a közelmúltig, tekintve a Budapesten futó eredetileg ARC buszok egy jelentős része Ikarus V127 márka és típusszámon látták meg a napvilágot. De a régi Ikarus utolsó típusa, a Nagy-Britanniába szállított Ikarus 489 Polaris volt. Ezt hozatta haza most a Közlekedési Múzeum.

Az utolsó Ikarus 489 Polaris típusú autóbusz stílusjegyein felfedezhetőek a Magyarországon is futó 400-as család egyes típuselemei, de mégis egy teljesen új, modern autóbuszt tisztelhetünk a személyében. Az autóbusz egy olyan szintet képvisel, amivel itthon is szívesen utaztunk volna, és utaznánk ma is, amit mi sem bizonyít jobban, hogy üzemeltetője az Arriva csak 15 év után vonta ki őket a forgalomból.

Az autóbusz a Közlekedési Múzeum és a VT-Arriva Kft. közreműködésével került vissza szülőhazájába. Tekintve, hogy jobb kormányos autóbuszról van szó, sajnos forgalomba itthon nem kerülhet, jobb oldalára ajtót vágni pedig óriási bűn lenne, így marad az, hogy a megújult közlekedési múzeumban tekintheti meg mindenki azt a buszt, amivel egy óriási korszak zárult le.

A 489-esen, amit egyébként DAF alvázra építettek, rendkívül sok előremutató műszaki és formatervet mutatott be az Ikarus, így a busz a brit városokban is prémium buszként jelenhetett meg. Érdekesség, és a balesetek megelőzése tekintetében rendkívül fontos például, hogy a busz belsejében minimalizálták az idomok és csavarok számát. Összesen 11 példány készült belőle, és csak finanszírozási okokból nem készülhetett több. - Ekkor még nem voltunk uniós tagok, így a mi termékeinket "büntető" vám sújtott.

Bár a busz teljes mértékben működőképest, épségének megőrzése érdekében tréleren szállították haza.