SZEGED-HÓDMEZŐVÁSÁRHELY - Egymásnak esett Lázár János európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter és a Stadler. Lázár János tegnap délután nyilatkozott, hogy sem mint miniszter, sem mint a terület képviselője nem engedheti meg, hogy a tervezetthez képest a duplájára nőjön egy beruházás költsége. A Stadler szerint csak 16% az eltérés.

Lázár János elmondta, hogy számára elfogadhatatlan az, hogy egy hibás tervezés és előkészítés miatt megduplázódjon egy beruházás költsége. Mint elmondta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV által előkészített közbeszerzés eredményeként, a duplájába kerülne a tram-train rendszerben megvalósuló beruházás, mint azt korábban tervezték.

A mai nap folyamán megszólalt az ügyben a Stadler is. Álláspontjuk szerint, legfeljebb 16%-kal térhetnek az eredetileg tervezett költségekhez képest, ám a műszaki és kényelmi specifikációk további hangolásával, akár könnyedén megspórolható is lehetne. - Kiemelték, hogy csak a mellékhelység léte vagy nem léte szerelvényenként 375 millió forintot jelent szerelvényenként. Csak ezzel, közel 16%-kal mérsékelhető a beszerzési érték, azaz pont annyival, amennyivel a Stadler szerint, többe kerülnek a szerelvények.

Ugyanakkor, a kormány a 8 szerelvény értékére 10 milliárd forintot szánt, miközben a 8 szerelvény mellékhelyiség nélkül a Stadler szerint 16 milliárd forintba kerül. Hozzátették, ha a tervezést előkészítő szervek utánajártak volna, akkor a szerelvények árával tisztában lehettek volna. Mint elmondták, véleményük szerint vagy előkészítetlen volt a projekt vagy egyszerűen a villamosok árához hasonlították a tram-train szerelvények árát. - Összehasonlításul a budapesti 1-es villamoson közlekedő hosszú CAF villamosok egységára 900 millió forint.

Az ügy viszont egyre zavarosabb... Délután megjelent írás szerint, Lázár a Délmagyar írására reagált... Minden esetre tisztán akkor láthatunk, ha az ügyben megszólal az NFM és a MÁV.