BUDAPEST - Folytatódhat a BKK leépítése, aminek eredményeképp, akár 100 dolgozójától is megválhat a közlekedési központ. Tekintve, hogy a BKK jogköreit már korábban megnyirbálták, bizonyos feladatokat a Budapest Közútba szerveztek ki, már ez is jelentősen rontotta az utastájékoztatás bizonyos elemeit, például az aluljárói tájékoztatást. A mostani lépés, még nagyobb hatással lehet!

A Budapesti Közlekedési Központ létrehozásának legnagyobb erénye az volt, hogy egy kézben volt a közlekedés szervezés, a forgalomszervezés, vagyis minden, amin közlekedés. Ezért tudta a bal kéz, hogy mit csinál a jobb kéz.

A szétvágások első eredménye, hogy újra láthatunk dugókban ácsorgó villamosokat, hónapokon keresztül nem javított lámpaciklusokat, és azt, hogy az aluljárói utastájékoztatás esetében egy-egy változást követően, sokszor hetekig csak egy matricát láthatunk, hogy az információ már nem érvényes, hamarosan új információt olvashatnak.

Szintén a leépítés következménye, hogy a 4-es és 6-os villamosok pótlásáról gyakorlatilag csak az utolsó utáni pillanatban, egy szakmai blog hiánypótló tájékoztatása után adott hivatalos tájékoztatást a BKK! Megszűntek a korábban majdnem minden hónapban megjelenő társadalmi egyeztetések is, vagyis újra konzerválódni látszódik a vonalhálózat, holott terítéken volt például az éjszakai hálózat felülvizsgálata is, többek között újabb éjszakai villamosok beindításával, még Kamaraerdőbe is!

A legújabb leépítési hullám viszont azt is eredményezheti, hogy a megállókban újra megmaradhatnak a lejárt menetrendi lapok, lassulhat a Futár frissítése, az operatív pótlások színvonala jelentősen romolhat (például baleset miatti villamos, metró pótlás), romolhat a BKK-infó színvonala, de tekintve a járműveket ellenőrző ellenőröknek is felmondtak, akik többek között a buszok klíma és fűtés használatát is ellenőrzik, ennek következtében az utazási színvonal is romolhat.