SZEGED-HÓDMEZŐVÁSÁRHELY - A Budapest környékén forgalomba álló emeletes vonatokhoz hasonlóan, a Szeged-Hódmezővásárhely tram-train szerelvényeire kiírt pályázatot is a Stadler nyerte el. - Adott tájékoztatást a MÁV a nap folyamán. A pozitív elbírálás annak is lehet a jele, hogy az ország első tram-train rendszere hamarosan valóban elkezdhet épülni!

A vasúttársaság tájékoztatójából kiderül, hogy 8+4 darabos pályázatot nyert el a Stadler. Ennek megfelelően, első körben 8 szerelvényt vásárolnak, majd ezt követheti további 4 szerelvény opciójának lehívása. A szerelvények a villamoshálózaton 600V-os egyenáramú hálózatáról tudnak közlekedni, míg a nagyvasúti pályán dízel üzemben fognak közlekedni. - Felmerül a kérdés, hogy miért nem 25kV váltóáramú a második üzemmódja a szerelvényeknek?

Az uniós forrásból megvalósuló beszerzés célja a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train összeköttetés járműszükségletének kielégítése. A két város központja között csúcsidőben 20 percenként fogják követni egymást a szerelvények.

A vasút-villamos (tram-train) rendszerek lehetővé teszik a települések belterületét kiszolgáló villamosok és a városhatárokon kívül közlekedő hagyományos vasutak összekapcsolását, így az utasok átszállás nélkül tudnak utazni a városon kívüli területek és a városközpont között.

 A 2016-os berlini Innotranson bemutatott Stadler tram-train szerelvény kívülről és belülről. Az árajánlatban szereplő típus erre, a chemnitz-i kocsira hasonlít legjobban: