BUDAPEST - A budapesti 4-es és 6-os villamos vonala Európa és a világ legforgalmasabb villamosvonala. A két vonalon szállított utasok száma a metrók utasszámával vethető össze. Emiatt, az egyébként 20-25 évre tervezhető pályafelépítmények a Nagykörúton 10-15 év alatt elhasználódnak. Emiatt van most is több helyen sebességkorlátozás, de felújítás várható.

Bizonyára akik napi szinten utaznak a 4-6-os villamosokon feltűnhetett számukra, hogy a villamosok bizonyos szakaszokon lassabban közlekednek. Ennek oka, hogy a pálya elhasználódása miatt biztonsági okokból sebességkorlátozást vezetett be a BKV.

A tervek szerint ősz végén, de legkésőbb 2018 tavaszán megkezdik a több mint 20 éves Oktogon és Harminckettesek tere közötti szakasz felújítását, de azt megelőzően tavasszal és nyáron kisebb felújítások várhatóak, amivel addig is minimalizálhatóak lesznek a sebességkorlátozások.

A 4-6-os villamosok vonalán az elkövetkező időben az alábbi felújításokat tervezik:

  • A legsürgősebb beavatkozásokat a Dohány utca – Harminckettesek tere között április 8-24 között, a vonal részleges vágányzára mellett tervezik végrehajtani. "Ezek olyan beavatkozások, amelyeket ideiglenes megoldásként, a forgalombiztonság érdekében kell elvégeznünk. A vágányzár alatt az érintett szakaszon pótlóbuszok szállítják az utasokat" - írták.
  • Április 21-23 között a 6-os villamos Budafoki úti útátjárójának pályafelépítmény cseréjét hajtják végre, ekkor a 6-os villamosok a 4-es Fehérvári úti végállomására közlekednek.
  • 2017 nyarán még további ideiglenes beavatkozások lesznek szükségesek, többek között a Goldmann György téri elosztóváltó környezetében, valamint az Oktogon – Dohány utca között.
  • Folyamatban van az Oktogon – Harminckettesek tere közötti szakasz teljes felújítása, ami legkorábban idén ősz végén kezdhető meg, de a közbeszerzési eljárás függvényében 2018 tavaszára is elhúzódhat. A most tervezett beavatkozásoknak az az indoka, hogy a felújításig biztosítható legyen a pálya megfelelő állapota.
  • Emellett a következő években is terveznek felújításokat.

Felmerül a kérdés, hogy nem érné-e meg jobban nagyvasúti jellegű, zárt pályás rendszert alkalmazni a Nagykörúton? Ez esetben hosszabb élettartammal, gyorsabb javíthatósággal számolhatnánk, ugyanakkor a mentők és tűzoltók nem tudnák használni a pályát.