Nem kérdéses, hogy a 3-as metrót cakkumpakk fel kell újítani: mind a pályát, mind pedig a szerelvényeket. A szerelvények felújítása már folyamatban van, az első három hamarosan utasokat is fog szállítani. Igen ám, de a pálya is felújításra szorul, az viszont vágányzárral jár, ahhoz pedig pótlóbuszok kellenek. A BKV tájékoztatása szerint, meg lesz a szükséges számú pótlóbusz.

A 3-as metró déli szakaszának autóbuszos pótlására mintegy 50 darab autóbuszt tervez forgalomba állíttatni a BKK. A szükséges buszokat a BKV fogja biztosítani. A tájékoztatás szerint, a buszok egy része már rendelkezésre áll, de további 30 autóbusz beszerzése folyamatban van, azok érkezése a tavasz folyamán várható. Hozzátették a felújítás alatt új és újszerű alacsony padlós buszok fogják szállítani az utasokat a metró kieső szakaszán.

A 20 már rendelkezésre álló alacsony padlós busz minden bizonnyal már forgalomban lévő buszok. Mint ismeretes, a BKV több korábban félreállított Ikarus 200-as és 400-as szériába tartozó buszát kezdte meg felújítani. Minden bizonnyal ezek a buszok kerülnek más vonalakon az alacsony padlós buszok helyére, és az így felszabaduló alacsony padlós buszok kerülnek metrópótlásra. - Minden esetre, a pótlásban résztvevő buszok felújítása a tájékoztatás szerint az előzetes ütemezésnek megfelelően halad.


Eredetileg metrópótlásra tervezték

Számítások szerint a felújítás alatt megtakarítás is várható, tekintve, hogy a buszok üzemeltetése lényegesen olcsóbb, mint a metró üzemeltetése, de ez a megtakarítás nem a BKK-nál és nem is a BKV-nál, hanem a Fővárosi Önkormányzatnál fog jelentkezni. A Fővárosi Önkormányzat ugyanis teljesítmény arányosan fizet a BKK-nak, az pedig a BKV-nak és többi szolgáltatójának.

Megtudhattuk, hogy a teljes budapesti közösségi közlekedés 140 milliárd forintos költségvetésének 40%-át viszik el a metrók, és ebből is a 4-es metró viszi a legtöbb pénzt. A 7,4km-es vonal üzemeltetése a duplájába kerül, mint a 2-es és 3-as vonalak együttes üzemeltetésének duplája!