BUDAPEST - Már öt kihipózott orosz metrószerelvény érkezett meg Budapestre. Ebből három, már megszerezte a szükséges engedélyeket, hogy utasokat is szállíthassanak. Tekintettel a szerelvények teljesen új műszaki berendezéseket kaptak, ezért új típusvizsgát kell tenniük a járművezetőknek. Amint ez megtörténik, a metrók pár napon belül utasforgalomban is megjelenhetnek.

A tervek szerint tehát már márciusban utazhatunk az első három fehér szerelvényen a 3-as metró vonalán, ezzel egyidejűleg megkezdik a legrosszabb állapotú szerelvények forgalomból történő kivonását. A tervek szerint, az első három szerelvény forgalomba állítását követően, minden hónapban újabb két szerelvény érkezhet meg Oroszországból. A tervek szerint, az utolsó felújított szerelvény 2018. júliusában érkezhet meg, de már nyár végére is nagyobb eséllyel utazhatunk fehér szerelvénnyel, mint kékkel.

Bár a szerelvények külső megjelenése retro hangulatot sugározhat, műszaki megoldásai felveszik a versenyt a 2-es és 4-es vonalon forgalomba állított Alstom szerelvények színvonalával. Sőt: Az orosz szerelvények elsőre átmentek azon a fékteszten, amin a 2-es vonalra szánt Alstom metróknak csak sokadik nekifutásra sikerült, és később az őszi időjárás alatt baleset is történt, vagyis az Alstomok megcsúsztak. Az orosz Metrowagonmash járművei, probléma nélkül megálltak a csúszós síneken. A forgóvázakat spanyol CAF, a motorokat pedig japán Hitachi márkájúakra cserélték, emiatt jelentősen csendesebbek lettek az új szerelvények.

Nem került ugyanakkor klímaberendezés a szerelvényekbe, mert azt a régi konstrukció nem bírta volna el, ugyanakkor nagy teljesítményű és csendes légcserélő került a szerelvényekbe, ám tekintettel arra, hogy az új szerelvények a fékezésből eredő energiát nem hővé termelik, kevésbé is lesz szükség a klímaberendezésre.

A cikk írásakor folyamatosan kerültük az új és felújított szavak használatát. Nos: Tájékoztatjuk a Kedves Utasokat, hogy a metrók, nyomokban régi metrót tartalmazhatnak!