BUDAPEST - Évek óta megy a vita arról, hogy vissza lehet-e építeni a villamossíneket a Bajcsy-Zsilinszky útra vagy sem? Az összekötéssel egy kvázi Pesti fonódó villamoshálózatot lehetne létrehozni, de ehhez szükséges a mai 14-es, illetve 47-es és 49-es villamosok összekötése. Az ellenérv ugyanakkor, hogy ezzel csökken a Bajcsy-Zsilinszky út áteresztőképessége, ami dugókat okoz.

A taxi tüntetéssel azonban nem csak a Bajcsy-Zsilinszky út és a József Attila utca áteresztőképességes csökkent 2 sávról 1 sávra, de a Váci út kapacitása is három sávról szűkült egyetlen forgalmi sávra. És hiába a Váci úti tengelyen mért jelentős szűkítés, a legnagyobb csúcsforgalomban sem jelentkeznek nagyobb forgalmi torlódások, így bizonyítást nyert, hogy a Deák Ferenc tér és Lehel tér közé tervezett villamospálya visszaépítése nem lenne negatív hatással a személygépkocsi forgalomra sem.

Hogy ennek mi az oka? A válasz nagyon egyszerű: A Váci úti tengely, egyenesen továbbhaladó része, mind a Nyugati pályaudvarnál, mind pedig az Astoriánál 1-1 forgalmi sávra szűkül. Emiatt viszont, teljesen lényegtelen, hogy a két szakasz között hány forgalmi sávot biztosítunk, a szűk keresztmetszet nem a két pont közötti terület lesz, hanem maga a két végpont. - Azt viszont, egy esetlegesen újjá épülő villamospálya nem változtatja meg.

A taxis tiltakozás tehát egyértelműen bizonyította, hogy a villamos nem tud forgalmi dugót okozni Budapest belvárosában.