BUDAPEST - Január 1-jével leállították a felújított 1-es villamos vonalán üzembe helyezett mozgólépcsőket. Az információk szerint erre a BKK és a BKV finanszírozási problémái miatt került sor, aminek következtében jelentősen csökkent a metró biztonsági őri állománya is. Felügyelő személyzet és kamera híján viszont, a mozgólépcsők, veszélyes üzemről lévén szó, nem üzemelhetnek.

A tervek szerint, hosszú távon az 1-es villamos vonalán működő mozgólépcsőket is a metróhoz hasonló távfelügyeleti kamera rendszerrel tervezik felszerelni. Így feleslegessé válik a vagyonőri jelenlét a mozgólépcsők üzemeltetéséhez. Mindaddig viszont, amíg nincs pénz az őrök foglalkoztatására és még a távfelügyeleti rendszer sem készült el, addig a mozgólépcsők nem üzemelhetnek.

A létszámleépítés hatással lesz a metró beléptetési ellenőrzésére is. - Itt is csökkenni fog a biztonsági őrök száma, aminek hatására vagy szűkebb időszakban lesz belépéskori ellenőrzés, vagy bizonyos állomásokon az meg is szűnik. Ma is az M1 jelzésű metró vonalán, több kisebb forgalmú állomáson jellemző, hogy nincs ellenőrzés. Ez viszont, ismét azt eredményezheti, hogy nőni fog a bliccelők száma, ami a bevétel csökkenését eredményezheti, vagyis a megtakarítás nem fog tudni érezhető megtakarítást eredményezni, mivel bár csökken a kiadás, csökkenni fog a bevétel is.

Ugyan az Országgyűlés törvénymódosítása alapján évi 3 milliárd forinttal többet kap a Főváros a BKK és a BKV üzemeltetésére a kerületek iparűzési adójából, ugyanakkor az állam 6 milliárddal csökkentette a BKK/BKV támogatását. Korábban Tarlós István főpolgármester azt mondta, ezzel gyakorlatilag az állam az agglomerációs közlekedést szüntette meg, de később visszakozott, hogy nem megszüntetésről, hanem állami átvételről van szó, mivel a Fővároson kívüli közlekedés biztosítása amúgy sem Budapest feladata.