BUDAPEST - Megint lebontják a Déli pályaudvart. Ja, hogy még nem tűnt fel senkinek? Pedig 70 éve, szinte minden évben lebontják, vagy legalábbis a tervek szerint... Persze, 70 éve él és virul, és akinek ennyire a halálhírét szokták híresztelni, az bizony sokáig szokott élni! Ennek megfelelően, idén is felröppentek ilyen hírek, hogy P+R parkolóvá alakítanák a pályaudvart.

Legutóbb tavaly év elején, a nevezetes alagútomlásnál merült fel annak a terve, hogy az alagutak felújítása helyett, inkább be is zárják a Déli pályaudvart. Végül azonban az alagút támfalának megerősítése mellett döntöttek, bár a Déli rendkívül jól vizsgázott vonatfordításból, bár pár személyvonatot le kellett mondani, amiket a zónázók minden állomáson történő megállításával pótoltak, bár minden bizonnyal ez inkább történt kényelemből, mintsem kapacitáshiányból.

Annyi bizonyos, hogy a 4-es metró átadásával jelentősen csökkent a Déli forgalma, ezzel egy időben Kelenföld forgalma felértékelődött, de koránt sem szűnt meg. Különösen a nyári balatoni szezonban bonyolít nagy forgalmat. Vannak olyan pletykák is, hogy bár a MÁV hálózatának Kelenföld és Déli közötti forgalma megszűnne, ugyanakkor helyét átvenné a 2-es metró, mivel azt könnyebb lenne meghosszabbítani a nyugati agglomeráció (Budaörs, Budakeszi, Törökbálint, Érd) felé, mint az autópályára merőleges 4-es metrót.

Mindenesetre döntés három hónapon belül várható a Kormánytól, és a tervek között a Vérmező park meghosszabbítása, és egy nagy méretű P+R parkoló építése valósulna meg. Kérdés ugyanakkor, hogy van-e létjogosultsága P+R parkolónak a város kellős közepén, mikor a város szélén, Kelenföldön is üresen állnak az új P+R parkolók. Azokat, még a város szélén lenne célszerű kialakítani, mielőtt a dugóig eljutnak az autók.