JÁKÓ-NAGYBAJOM - Mint, ahogy arról az AlterKK is beszámolt, december 19-én kis híján szembe került egymással egy magánvasúti tehervonat és egy személyvonat, mivel Jákó-Nagybajom állomásnál a magánvasúti szerelvény nem állt meg a vörös jelzésnél. Az esetet még vizsgálják, de ami biztos: A szerelvény háromnegyede fékezetlen volt, tehát a vonat nem tudott megállni!

Az eset kapcsán a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KSZ) folytatja a vizsgálatot, és az már kiderült, hogy a szerelvény háromnegyede fékezetlen volt. Ennek oka, hogy a 2500 tonnás, húsz kocsiból álló szerelvény ötödik és hatodik kocsija között nem volt kinyitva a fékvezeték, vagy azt valaki utólagosan elzárta. Emiatt, csak a mozdony és az első 5 kocsi fékezte a szerelvényt, ami kevésnek bizonyult ahhoz, hogy a kitérőbe haladást követően a vonat meg tudjon állni.

A felelősöket, igen többet, mivel egyetlen mulasztással ez nem fordulhatott volna elő, a KSZ keresi. A fékvezetékeket elvben a kocsirendezőnek feladata kinyitni, ami jelen esetben elmaradt. A szerelvény indulása előtt a mozdonyvezetőnek kötelessége lett volna az utolsó kocsi féknyomását ellenőrizni, amit hozzá hasonlóan a kocsivizsgálónak is meg kellett volna tennie. Ha fékhibás volt valamely kocsi, bármilyen hihetetlen, de a vonat még el is indulhatott volna, megfelelő sebességkorlátozással, de erre utaló bejegyzés sem lett rögzítve a "bárcán".

Ugyanakkor nem szabad a fenti személyek feje felett azonnal pálcát törni, mivel előfordulhat az idegenkezűség is, azaz hogy a fékcsapot idegen személy zárta el az 5. és 6. kocsik között.

Ennek kiderítése a további nyomozás feladata lesz.