BELGIUM - A Volvo már korábban bemutatta rövidebb, 10,7 méteres elektromos buszát, de immár csatlakozott azon buszgyártók közé, akik rendelkeznek 12 méteres, normál, mondhatni sztenderd hosszúságú szóló elektromos busszal.

A bemutatóra a jelenleg Belgiumban zajló kortrijki buszkiállításon került sor. Az új, 7900-as típusszámot viselő jármű teljes hosszban alacsony padlós, belső kialakítása szinte teljesen megegyezik dízel testvéreinek kialakításával. A gyártó elmondása szerint, az elektromos változat, mintegy 80%-kal hatékonyabb, mint a dízel motorral szerelt változat.

A Volvo az elektromos járművek tekintetében a Siemens-Rampini útját választotta, ami nem is véletlen, hisz a Volvo a Siemens-el együttműködve biztosítja a busz üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúrát. Vagyis, kevesebb akkumulátort hordoz a gyomrában és a hátán az autóbusz, viszont emiatt összehasonlításul a BYD eBus12-eséhez képest nem 250-300km-t tud megtenni, hanem csupán 10-20km-t. Ugyanakkor a csökkenő súly miatt, a dízel buszokéval megegyező utasszállító kapacitással rendelkezik. Ugyanakkor a kisebb hatótáv miatt, azokon a vonalakon, ahol a szolgáltató közlekedtetni kívánja, drága infrastruktúra kiépítése szükséges, mivel ezeken a pontokon történik meg a busz töltése, 3-6 perc alatt. - Felmerül a kérdés, hogy a túl gyakori töltés, milyen hatással lesz az akkumulátorok élettartamára?

Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy egy minden tekintetben szériaérett autóbuszról van szó, aminek sorozatgyártása már 2016-ban megkezdődhet.

A busz felszereltségét illetően alapnak tekinthetőek az olyan szokásos három betűs dolgok, mint az ABS, ASR, EBS stb... Ezen felül, hegymenet-szabályozóval is felszerelték az autóbuszt, ami a hegymenetben történő megállóból való elindulást segíti, lévén az elektromos hajtásból adódóan, enélkül a busz vissza tudna gurulni kissé, induláskor.