MÜNCHEN - Kigyulladt egy elektromos busz a Müncheni Közlekedési Vállalat (MVG) garázsában, ami átterjedt a többi buszra is, és összesen 25 busz vált a lángok martalékává. Németországban ez már a harmadik elektromos busz tűz. - Közös: Mind töltés közben történt.
A tűzesetet követően, az MVG vezetése úgy döntött, hogy kivonja megmaradt elektromos buszait is a forgalomból mindaddig, amíg tisztázódik, hogy mi is volt a tűzeset pontos oka. Ám nem lehet a vizsgálatot illetően sok jóra számítani, tekintettel a korábbi düsseldorfi tűzesetet követően a szakértők a tűz elhúzódó előrehaladása és a hatalmas mértékű pusztítás miatt nem tudták megállapítani a tűzeset pontos okát.
Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy nem csak a három német nagy autóbusz tűzeset, de a személygépkocsik esetében is szinte kivétel nélkül, valamennyi tűzeset az éjszakai órákban, töltés közben következett be.
Ezeket a járműveket több féleképpen is lehet tölteni: normál háromfázisú töltés esetén is jellemzően elérhető egy lassú töltés és egy normál töltés, illetve biztosított az egyenáramú töltőről egy normál töltés (ami már önmagában gyorsabb a 3 fázisú töltő gyorstöltőjénél) és elérhető egy villámtöltés is. - Érdemes volna a hatóságoknak bekérni, hogy milyen töltéssel is történt a különböző tűzesetekben a töltés.
A töltés melegedéssel jár. Minél gyorsabban akarunk egy akkumulátort feltölteni, annál nagyobb hőtermelődés következik be, ami akár a szigetelés sérüléséhez is vezethet. Nem véletlen, hogy több gyár is már vízhűtéssel látta el az akkumulátorokat, és az éjszakai órákban a töltéstől keletkező hőt a busz utasterének melegen tartására használja fel.
Továbbá gyanítható, hogy a tűzesetek gyorstöltés ideje alatt következtek be, ami tömegközlekedési eszköz esetében különösen érthetetlen, mivel megfelelő forgalomszervezés esetén, minden járműnek biztosítható 7 óra töltési idő, amennyi idő alatt a leglassabb töltéssel is teljesen feltölthető egy autóbusz akkumulátorpakkja.
Az is elgondolkodásra ad okot, hogy miközben Németországban 25 darabos flották szinte kompletten válnak a tűz martalékává, addig Moszkvában már 1000-es nagyságrendben közlekednek elektromos buszok, míg Kínában már 10000-es nagyságrendekről beszélhetünk, és egyik helyen sem keletkezik több tűz az elektromos járművek által, mint dízel társaik esetében. Mind ehhez hozzátartozik, hogy Moszkva és Kína nem hímestojásként bánik az e-buszokkal, és azokat nem garázsokban, hangárokban töltik, hanem kint a természet lágy ölén.