Hírek

Letelik a Solaris trolik és CAF villamosok lehívásának határideje

Nyomtatás

BUDAPEST - A Főváros és a Kormány közti vitának mintegy 50 darab új trolibusz és ugyanennyi új CAF villamos nézheti a kárát. A BKV-nak sem pénzt nem ad a Kormány a járművek beszerzésére, sem pedig azt nem engedi, hogy hitelt vegyen fel rá a Főváros. Közben az agglomerációs csuklós vonalakon 30 új Mercedes Connecto forgalomba állításával erőt demonstráltak...

A Főváros rendkívül kedvező feltételekkel vásárolhatna november végéig trolibuszokat és villamosokat, mivel azt az opciót tudnák lehívni, amely keretét még a Tarlós-Vitézy duó kötött meg 2014-ben. Érdekes módon, a VEKE állítása szerint, most pont Vitézy az, aki ha nem is tesz keresztbe a Fővárosnak az opciós mennyiségek lehívását illetően, de legalábbis egyáltalán nem hajlandó Fürjes Balázzsal arról tárgyalást kezdeményezni, hogy a Főváros miként juthatna hozzá a kedvező árú járművekhez.

Karácsony Gergely elmondta, hogy a trolik esetében azokról a Solaris trolikról van szó, amiket a budapestiek már megismerhettek, akkumulátoraiknak köszönhetően felső vezeték nélkül is tudnak közlekedni, így ez a mennyiség arra is elegendő lenne, hogy akár buszjáratokat is ki tudnának váltani trolibuszokkal.

A Solaris trolibuszok az alábbi területeken csökkentenék a környezeti terhelést:

  • Kőbányai úti trolifejlesztés a 9-es busz útvonalán Kőbányára
  • A belváros légszennyezésének csökkentése a Bajcsy-Zsilinszky út – Kiskörút – Baross utca vonalon a diesel buszok trolira cserélésével
  • Vonalfejlesztések és - hosszabbítások, közvetlen belvárosi kapcsolatok Zuglóban
  • Zéróemissziós troli a Vizafogó lakótelep irányába a XIII. kerületben
  • Józsefváros feltárása a Tisztviselőtelepen keresztül a belváros és a Népliget között

A CAF villamosok pedig az alábbi vonalakra kerülhetnének, ezáltal szinte a teljes vonalhálózaton biztosítva az esélyegyenlőséget:

  • Kispestre és Pestszentlőrincre az 50-es vonalon
  • Budafokra, Újbudára, Hűvösvölgybe az 56-os villamoson
  • Angyalföldre és Újpestre a 14-es vonalon
  • Újpalotára a 69-es vonalon
  • Kőbányára a 28-as vonalon
  • Józsefvárosba és Ferencvárosba a 24-es villamoson
  • Kispestre a 42-es villamoson
  • Pesterzsébetre a 52-es és az 51-es villamoson
  • Újbudára a 41-es villamoson

Korábban volt egy olyan javaslat, miszerint P+R parkolókra fenntartott uniós támogatást használhassa fel a trolibuszok és villamosok vásárlására a Főváros, ám Fürjes Balázs elmondta, hogy ez a keret nem átcsoportosítható. - Megjegyeznénk, hogy P+R parkolókat nem Budapesten kell építeni, hanem az agglomerációban, tehát ezekről a P+R parkolókról inkább le kéne mondani, azért is, mert ha nem lesznek trolik és villamosok, amik elszállítsák az autóval érkezőket, akkor...

A Kormányt korábban támogató VEKE egy erős közleményt adott ki Facebook oldalán:

Utolsó felvonásához érkezett az a chicken game, amely a kormány és a főváros között megy és amelynek a tétje az, hogy le...

Közzétette: VEKE – 2020. október 30., péntek