BUDAPEST - A korábbi hírekkel ellentétben, miszerint a vonatok nem áramtalanítás miatt nem tudnak megállni az újonnan létesített Újpalota állomáson, a MÁV a mai nappal mégis elindította új S76-os jelzésű vonatát, ami egyelőre Piliscsaba és Rákos között közlekedik. Azonban több üröm is van az örömben...
Ha az új S76-os vonalra úgy tekintünk, mint a budapesti S-Bahn rendszer - de nevezzük magyarul elővárosi vasúti rendszernek -, első pilot-programja, akkor bizony vannak bajok. Ha a MÁV a vonatok és a buszok közötti átszállást úgy képzeli el majd a többi területen is, mint az Újpalota állomás esetében, ahonnan 400 métert kell gyalogolni az első buszmegállóig, akkor ez mindennek nevezhető, csak épp nem modernnek és európainak. - A 400 méter az egy átlagos buszmegálló távolsága.
Kattintásra nagyobb méretben!
Az S76-os jelzésű vonatok munkanapokon jellemzően 30 percenként Piliscsaba és Rákos állomások között közlekednek, érintve az új Újpalota megállóhelyet is. Hétvégi napokon viszont csak Óbuda és Rákos állomások között, "helyi járatként" fog közlekedni, ami jogi aggályokat is felvet, hogy egy regionális-országos szolgáltató indíthat-e egyáltalán Budapesten belül helyi járatot? - Ez a felvetés már a csepeli H7-es HÉV esetében is felmerült. Csak bízni lehet benne, hogy ez nem egy sötét jövőkép előszele...
Ez színvonalas átszállási pont vasút és busz között,
és Magyarország: Pocsaj-Esztár állomás!
Ugyanakkor a távlati tervekben az szerepel, hogy az S76-os jelzésű vonatok Piliscsabától Budapesten át Pécelig közlekednének, ennek lehetőségeit még vizsgálják.
Az S76-os vonalon kizárólag modern, alacsonypadlós Stadler Flirt típusú motorvonatok közlekednek.