MAGYARORSZÁG - Mikor Dávid Ilonát jelölték ki mind a Volánbusz, mind pedig a DAKK élére, mindenki arra számított, hogy a Volánbuszt beolvasztják a DAKK-ba. Már ezzel az egyetlen lépéssel is akkora társaság jött volna létre, ami majdnem a buszközlekedés felét lefedi, de mindenki meglepetésére az ITM a vidéki közlekedési központok és a Volánbusz összeolvasztására adott utasítást.

Bár a szakmát nem ismerő médiumok kissé fals hírként hozzák a hírt, miszerint például a 24.hu címe szerint "Egyetlen állami busztársaságot akar létrehozni a kormány", ami azt sugallja, hogy valóban egyetlen busztársaság lehetne az országban, ez azonban koránt sincs így. Kizárólag a helyközi, távolsági és piaci alapon működő, de állami cég által végzett nemzetközi buszjáratokat tekintve terveznek egyetlen busztársaságot üzemeltetni.

Ezzel egy időben, bár voltak korábban ellentétes tervek is, a helyi járatokat szép sorjában engedi futni a minisztérium, a Volánbusz és a többi közlekedési központ is: Tatabánya és a Veszprém után Kecskemét is könnyen arra az útra léphet, amire korábban már Debrecen is, hogy saját kézbe veszi a helyi közlekedés kérdését. Több helyen, ahol a települések pályázatot írtak ki helyi járatok üzemeltetésére, az állami busztársaságokat utasították, hogy nem indulhatnak el a pályázatokon, nekik a helyközi és távolsági közlekedésre kell koncentrálniuk.

Bártfai-Mager Andrea, nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter úgy határozott, hogy a közúti közösségi közlekedés fejlesztése és az utasok magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében egy társaságba szerveződik a VOLÁNBUSZ Zrt. és a hat regionális közlekedési központ. Az integráció előkészítésével és lebonyolításával a VOLÁNBUSZ Zrt-t bízta meg. Ettől a lépéstől költséghatékonyabb, szervezettebb, az utazási igényekhez jobban igazodó működést vár a tárca.

Bár sokan ettől a lépéstől várják, hogy megszűnjenek a társaságok közötti párhuzamok, ám ilyen párhuzamok nincsenek, csupán vannak úgynevezett közös üzemeltetésű viszonylatok, ahol a társaságok autóbuszai vegyesen közlekednek. Szintén nem lenne szükséges az összevonás a viteldíjrendszer miatt, ugyanakkor jelentősen csökkentheti a társaságok közti bürokratikus költségeket, amitől az összevonás valóban pozitív hozadékokkal járhat.

Szakmailag pedig várhatóan megszűnnek az olyan járatok, amik 1-1 településen csak azért fordulnak meg egymással szemben, mert az egyik busz az egyik társaság, a másik pedig a másik társaság területén szolgáltat, de igazi eredményeket csak akkor lehet elérni, ha ebbe a rendszerbe megfelelő finanszírozás mellett, a nagyobb városok helyi járatait is integrálják.