Települési aloldalak

Bejelentkezés

Tartalomjegyzék

Az AlterKK Közlekedési Blogportál törökbálinti aloldalán összegyűjtve tájékozódhat a Város valamennyi közösségi közlekedési járatáról.

Megtalálja valamennyi szolgáltató járatának menetrendjét, összvonalas vonalhálózati térképet, a megállókat, és a közlekedési híreket is.

Könnyedén navigálhat, a Tartalomjegyzék segítségével.

Kínálatunk:

  • Hálózat bemutatása - Röviden bemutatjuk, hogy milyen járatok alkotják Törökbálint közösségi közlekedését.
  • Közlekedési hírek - A Város közösségi közlekedéssel kapcsolatos hírei. Változások, forgalomkorlátozások...
  • Menetrendek - Összegyűjtve egy oldalra az összes szolgáltató, összes járatának menetrendje.
  • Vonalhálózati térkép - Törökbálinton közlekedő összes szolgáltató járatának útvonala egy térképen.
  • Viteldíjak - A Város közlekedését ellátó társaságok viteldíjai.
  • Hálózattörténelem - Megtudható, hogy az elmúlt több, mint 100 év alatt, hogyan változott Törökbálint tömegközlekedése.
  • Törökbálint közösségi közlekedésének fóruma - Lehetőség nyílik megvitetni, hogy min szorul változtatásra Törökbálint közlekedési hálózata.

Tartalmas böngészést kívánunk.


Hálózat bemutatása

Törökbálinton jelenleg 4 szolgáltató végez közösségi közlekedési szolgáltatást és ötödikként a Cora szállítja a vásárlókat a saját ingyenes járatán.
Legnagyobb részesedéssel a BKV Zrt. van jelen, aki összesen 10 viszonylatot üzemeltet a városban:

  • 88-as jelzéssel Kelenföld vasútállomás M - Budaörs - Törökbálint viszonylaton,
  • 88B jelzéssel Kelenföld vasútállomás M - Budaörs - Törökbálint viszonylaton,
  • 140-es jelzéssel Széll Kálmán tér M - Törökbálint útvonalon,
  • 142-es jelzéssel Széll Kálmán tér M - Törökbálint útvonalon,
  • 140B jelzéssel Budaörsi lakótelep - Törökbálint útvonalon,
  • 172-es jelzéssel Kelenföld vasútállomás M és Törökbálint között,
  • 172B jelzéssel Kelenföld vasútállomás M és Törökbálint között,
  • 173-as jelzéssel Kelenföld vasútállomás M és Törökbálint között,
  • 272-es jelzéssel Kelenföld vasútállomás M és Törökbálint között,
  • 972-es éjszakai járat közlekedik, Budapest, Móricz Zsigmond körtér és Törökbálint között.

A Volánbusz Zrt. szerepe kis mértékben csökkent, immáron csak helyközi funkciókat lát el, az alábbi viszonylataival:

  • 755-ös jelzéssel közlekedő viszonylat Törökbálint, Nyár utcától az Érdi autóbuszpályaudvarig.
  • 756-os jelzéssel közlekedik Százhalombattától Érden, Törökbálinton és Budaörsön át a XI. kerületi Waldorf Iskoláig tanítási napokon 1 pár indulással buszjárat. Mivel meghirdetett viszonylat, így elvileg bárki utazhat vele!
  • 758-as jelzéssel Budakeszi - Törökbálint - Diósd - Campona útvonalon közlekedik munkanapokon óránként, 2 óránként.

A helyi autóbuszos szolgáltatást az OMI Kft. látja el 4 viszonylattal:

  • 1-es, 1B és 2B jelzéssel Annahegy felé
  • 2-es, 2A és 2B jelzéssel Pistály felé
  • 3-as jelzéssel Telenor és Laktanya felé; hétvégén 2B jelzéssel Annahegy és Pistály érintésével.
  • 4-es jelzéssel Tükörhegy felé.

A város rendelkezik vasúti megállóhellyel, így a MÁV Zrt. is jelen van a városban:

  • Törökbálinton halad át a MÁV 1. sz. vasúti fővonala. 
    A vonalon a távolsági, gyorsvonati és teherszállítás jelentős, itt közlekedik a RailJet vonat is, ugyanakkor a személyszállítás a többi elővárosi vonalhoz képest elenyésző.
    Az S10-es és S12-es viszonylatokon a MÁV legmodernebb Flirt és Talent motorvonatai szállítják az utasokat, munkanapokon jellemzően 30 percenkénti, hétvégén és késő este óránkénti ütemes menetrend mellett.

Közlekedési hírek

Nincs hírünk.


Menetrendek

Hamarosan!


Vonalhálózati térkép

Hamarosan!


Viteldíjak

Hamarosan!


Hálózattörténelem

Vonatközlekedés

Sajnos a vonatközlekedésről mindezidáig nem sikerült elegendő anyagra szert tennem, de bízom benne, hogy ezt is mihamarabb pótolni tudom.
Addig vázlatos történelmi áttekintést adok közre, az űr pótlásaként:
Törökbálinton az akkori Magyar Királyi Államvasutak, már az 1900-as évek előtt megindította vasútjáratait Törökbálint érintésével Bécs irányába, mint a Társaság Nyugati-fővonala. Érdekességként megemlítem, hogy a teljes szakaszt nem egyszerre adták át a forgalomnak, így egy ideig Törökbálint volt a Nyugati-fővonal végállomása.
Mivel a MÁV esetében a nyugati kapcsolat mindig is fontos szerepet játszott, ennek köszönhető az, hogy elsők között villamosították a Törökbálintot és Budaörsöt is érintő fővonalat és ennek a vonalnak készült el elsőként a (majd) teljes mértékű kétvágányosítása is. (A majd szócska azért került ide, mert a törökbálinti vasúti felüljárót csak az 1990-es évek közepén kétvágányosították.)
Ugyancsak a Nyugati-fővonal volt az a vonal, mely elsőként volt alkalmas a 100km/óra feletti közlekedésre, és a MÁV középtávú tervei között szerepel ezen vonal további fejlesztése, melynek révén akár 200km/órás sebességgel haladhatnak majd a szerelvények, továbbá a Törökbálintot érintő vonal lesz része a Franciaország - Németország - Ausztria - Magyarország gyorsvasútnak is.
Remélem, minél hamarabb szolgálhatok újabb információkkal.

 

HÉV közlekedés

1897
Megalakult a BBVV (Budapesti-Budafoki Helyiérdekű Villamos Vasút Rt.).

1899
Átadták a Tétényi-vonal első szakaszát, a Gellért tér és Budafok-Háros, MÁV állomás között, egy vágányon, villamos üzemmel (550V). 
A vonal tervezésekor több lehetséges helyet megjelöltek belső végállomásnak (Lánchíd, Rudas fürdő, Gellért tér, Móricz Zs. körtér), végül a Gellért térben maradtak. 
A Gellért tér és a Móricz Zsigmond körtér között a BBVV járművei a BKVT pályáját használták, annak járműveivel közösen. Ezen a szakaszon két munkavezeték volt. A BKVT járműveinek líra áramszedője volt, csúszó felülettel, így ezen kocsik számára az sínek fölött, középen volt a felsővezeték. A BBVV kocsijainak görgős áramszedőjük volt, és ezeknek munkavezetéke nem pontosan a pálya fölött volt, hanem a BKVT vezetékétől kb. egy méternyire. 
A Fővárosi Közmunkák Tanácsa vitatta a BBVV vonalának helyiérdekű jellegét, így a vonalra a BURV előírásai vonatkoztak forgalmi utasításként.

1911
A BBVV részvénytöbbségét a BKVT megvásárolta leányvállalata, a BHÉV részére. Ezek után, az egység kedvéért a nagytétényi vonal kocsijainál is bevezették a líra alakú áramszedőt. 
Ugyanekkor a Gellért téri végállomáson hurok épült az újonnan beszerzett, vezetőállás nélküli pótkocsik miatt.

1914
A nagytétényi vonalhoz kapcsolódva kétvágányú, villamos üzemű szárnyvonalat adtak át Törökbálintig (550V). 
Amíg a vonalra megrendelt új kocsik meg nem érkeztek, addig a vállalat a BKVT-től bérelt kocsikat. Az új vonalnak volt egy betétjárata, amelynek kamaraerdői végállomásánál hurok épült.

1915
Megérkeztek az új, 1000V-os járművek a törökbálinti vonalra (ettől kezdve a szárnyvonalon bevezették az 1000V-os üzemfeszültséget, a fővonalon maradt változatlanul 550V). Az új járművek számára kibővítették a budafoki forgalmi telepet. 
Tervbe vették a nagytétényi fővonal Érdig történő meghosszabbítását.

1917 Pénzügyi és üzemviteli gondok miatt megszűnt a BBVV, mint cég. A budafoki vonalcsoport a BBVV addigi főrészvényeséhez, a BHÉV-hez került.

1921
A két BVKV vonal és a budapesti HÉV-hálózat üzemeltetését újra átvette BHÉV, a pesterzsébeti hurok kivételével. 
A Dunaharaszti – Ráckeve vonal üzemeltetését is a BHÉV vette át, a tulajdonosa pedig változatlanul a HRV maradt. (Az is felmerült, hogy a tulajdonjogot megvásárolná az üzemeltető.)

1923
A két BVKV vonal 1908-ban megvett üzemeltetési jogát a BHÉV eladta a BSzKRt-nak.

1924
A vállalat új P-IV. pótkocsikat szerzett be a Kistarcsai Gép- és Vasútfelszerelési Gyár Rt.-től (15 db)

1928
A budafoki vonalcsoportra pedig négytengelyes szegecselt acélvázas pótkocsik érkeztek a Győri Magyar Vagon- és Gépgyárból (10 db), ezeket 1929-ben állították forgalomba.

1933
A BSzKRt. átvette a BHÉV és a HRV üzemeltetését, valamint megszerezte a BHÉV részvénytöbbségét.

1938
A nagytétényi fővonalon Budafok, forgalmi teleptől kifelé 1100V-os táplálási rendszert vezettek be. A belső szakaszon továbbra is 550V maradt az üzemfeszültség, emiatt itt nem valami gyorsan lassan tudtak haladni az 1000V-os kocsik. A belső szakaszon BURV-tól kölcsönzött kocsikkal sűrítették a járatot. 
Eközben tervbe vették a kerülő úton haladó törökbálinti szárnyvonal megszüntetését (vagy megrövidítését). A Budaörsi út felől jövő buszok harmada annyi idő alatt eljuttatták az utasokat Törökbálintra.

1939
HÉV
Budapest, Gellért fürdő - Törökbálint
Budapest, Gellért fürdő - Kamaraerdő
BUSZ
22 Széna tér - Budakeszi
22A Szép Ilona - Budakeszi
22B Széna tér - Szanatórium

1940-es évek
Az 1940-es években indította meg a Fővárosi Autóbusz Üzem (FAÜ) 240-es jelzéssel első autóbuszjáratát a Móricz Zsigmond körtér és Budaörs között.

1941
A budafoki vonalcsoporton bevezették a jobbirányú forgalmat.

1942
A Petőfi híd és az azon meghosszabbított körúti villamos 1937-es átadásával megnőtt a Móricz Zsigmond körtér szerepe a tömegközlekedésben, egyben csökkent a Gellért tér szerepe. Ez indokolttá tette, hogy a dél-budai HÉV számára új végállomást építsenek a körtéren. 1942-ben át is adták a körtéri végállomást, ezzel megszűnt a körtér és a Gellért tér közti szakaszon a vegyes HÉV-villamos üzem. 
Az akkor a HÉV számára épített hurokot mára elbontották és csak a "Gomba" maradt meg.
Az új végállomás átadásával végképp lekerült a napirendről az a harmincas évek végén felvetődött terv, hogy a dél-budai HÉV-et a Duna-parton keresztül összekötnék a szentendrei HÉV-vel, és a vonalat gyorsvasúttá fejlesztenék.

1943
A Móricz Zsigmond körtértől Albertfalváig a BSzKRt indított egy villamosjáratot (a Tétényi HÉV-vonal 550V-os belső szakaszának egy részén). Így ismét kettős üzem állt fenn. A párhuzamos HÉV fennállása alatt (azaz 1962-ig) az említett villamos-viszonylatot kétszer megszüntették, majd újraindították.

1945
A Törökbálinti vonal egyik vágányát Kamaraerdőtől kifelé elbontották, hogy az így visszanyert sín- és kötőanyaggal máshol végezhessenek felújítási munkákat, a háború okozta károk orvoslására.

1949
HÉV
Móricz Zsigmond körtér - Törökbálint
Móricz Zsigmond körtér - Kamaraerdő
BUSZ
22 Széll Kálmán tér - Budakeszi, Gyógyszertár
22B Széll Kálmán tér - Szanatórium
240 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs

Megalakult az FHVKV (Fővárosi Helyiérdekű Vasút Községi Vállalat). (A BSzKRt-ot és az általa üzemeltetett cégeket – mint pl. a BHÉV és a SzAÜ – községi vállalatokra osztották fel. Az FHVKV lett a BSzKRt-ból kivált BHÉV jogutóda, amelybe a HRV is beleolvadt.)

1950-es évek
A FAÜ az addigi ideiglenes 240-es viszonylatot kiváltotta a már teljes üzemidőben közlekedő 40-es viszonylattal, mely Budaörs, Imre utcáig közlekedett a Móricz Zsigmond körtérről. Ennek a viszonylatnak volt egy betétjárata is 40A jelzéssel, mely a Kőérberki úton keresztül érte el a Budaörsi Repülőteret.

1951
A vállalat neve FHÉV-re módosult (Fővárosi Helyiérdekű Vasút) (és a vállalat a Fővárosi Tanács Közlekedési Igazgatóságának közvetlen irányítása alá került).

1952
A FHÉV-et a Népgazdasági Tanács határozata alapján a MÁV-ba olvasztották bele. Ettől kezdve a cég neve MÁV–BEV (Magyar Államvasutak Budapesti Elővárosi Vasuta).
A MÁV-ba történő beleolvadással egyidejűleg a dél-Budai vonalcsoport több 1000V-os motorkocsival (és pótkocsival) az FVV-hez került. (A HÉV vonalak Budafok, Forgalmi teleptől kifelé 1000V-osak voltak, és ez nem változott az FVV üzemeltetése alatt sem.)
Az említett viszonylatokat ettől kezdve betűvel jelölték:
N - Nagytétény
B - Budatétény
O - Budaörs
T - Törökbálint

1957
BUSZ
13 Nagytétény, Bányagyutacsgyár - Diósd, Csapágygyár
13A Nagytétény, Bányagyutacsgyár - (Törökbálint,) Mechanikagyár
22 Moszkva tér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
40 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Imre utca
40A Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Repülőtér
HÉV
T Móricz Zsigmond körtér - Törökbálint
O Móricz Zsigmond körtér - Budaörs

1958
Újraszervezték a BHÉV-et, mint önálló állami vállalatot. Ettől kezdve az összes budapesti HÉV-vonal ismét a BHÉV-hez tartozott. (Ez alól a budafoki vonalcsoport sem volt kivétel, a hozzá tartozó 1000V-os kocsikkal.

1963
BUSZ
13 Nagytétény, Bányagyutacsgyár - Diósd, Csapágygyár
13A Nagytétény, Bányagyutacsgyár - (Törökbálint,) Mechanikagyár
22 Moszkva tér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
40 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Imre utca
40A Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Repülőtér
VILLAMOS
41 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs
41A Móricz Zsigmond körtér - Albertfalva, Kitérő
A kerülő úton haladó törökbálinti vonalat megszüntették. A rövidített vonal új végállomása Budaörs volt, de ekkor, már mint 41-es villamos közlekedett.
A vonalrövidítéssel egy időben az egész dél-budai vonalcsoport ismét az FVV-hez került. A vonal 1000V-os részein az üzemfeszültséget lejjebb vették. Az FVV a vonal tartozékaként – egyéb pót – és motorkocsikkal együtt – visszakapta azokat a motorkocsikat, amelyeket 1956–57-ben saját részre acélvázasított, a közúti villamosokhoz hasonló kocsiszekrénnyel. Ezeket a kocsikat az újbóli FVV átvétel után 600V-ossá alakították, ikresítették, valamint sárgára átfestették. A vonal azon kocsijait, amelyek a BHÉV-nél maradtak, átcsoportosították egyéb HÉV-vonalakra. 
A dél-budai vonalcsoport HÉV jellege ezzel megszűnt.

Sajnos 1963 és 1970 között nincs információm az autóbusz hálózatról. Térképrészletek és mende-mondák is arról tanúskodnak, hogy körülbelül 1963 és 1966 között, míg az autópályát át nem adták, addig a 40-es gyorsjárat közlekedett Törökbálintra.

 

HÉV megszűnésétől a buszhálózat kiépüléséig

1970
BUSZ
13 Nagytétényi út - Diósd, Csapágygyár
13A*Nagytétényi út - Barackos út (körforgalom)
13B*Nagytétényi út - Bányagyutacsgyár
13Y*Nagytétényi út - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
22 Moszkva tér - Budakeszi
22A*Moszkva tér - Sárvári-liget
22B*Moszkva tér - Korányi Szanatórium
122*Moszkva tér - Budakeszi (gyorsjárat)
40 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Kötő utca
140*Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Kötő utca (gyors járat)
72 Kosztolányi Dezső tér - Törökbálint
87 Kosztolányi Dezső tér - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
87A Kosztolányi Dezső tér - Kamaraerdő
87B Kosztolányi Dezső tér - Budaörs, Repülőtér
88 Törökbálint - Budaörs, MÁV-állomás
88A Törökbálint - Budaörs, Villamos végállomás
VILLAMOS
41 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs
41A*Móricz Zsigmond körtér - Albertfalva kitérő

1973
BUSZ
13 Nagytétényi út - Diósd, Csapágygyár
13A*Nagytétényi út - Barackos út (körforgalom)
13B*Nagytétényi út - Bányagyutacsgyár
13Y*Nagytétényi út - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
22 Moszkva tér - Budakeszi
22A*Moszkva tér - Sárvári-liget
22B*Moszkva tér - Korányi Szanatórium
122*Moszkva tér - Budakeszi (gyorsjárat)
40 Móricz Zsigmond körtér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
40A Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Kötő utca
140*Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Kötő utca (gyors járat)
72 Kosztolányi Dezső tér - Törökbálint
87 Kosztolányi Dezső tér - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
87A Kosztolányi Dezső tér - Kamaraerdő
87B Kosztolányi Dezső tér - Budaörs, Repülőtér
88 Törökbálint - Budaörs, MÁV-állomás
88A Törökbálint - Budaörs, Villamos végállomás
VILLAMOS
41 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs
41A*Móricz Zsigmond körtér - Albertfalva kitérő

1977
BUSZ
13 Nagytétényi út - Diósd, Csapágygyár
13A*Nagytétényi út - Barackos út (körforgalom)
13B*Nagytétényi út - Bányagyutacsgyár
13Y*Nagytétényi út - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
22 Moszkva tér - Budakeszi
22A*Moszkva tér - Sárvári-liget
22B*Moszkva tér - Korányi Szanatórium
122*Moszkva tér - Budakeszi (gyorsjárat)
40 Móricz Zsigmond körtér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
40A Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Kötő utca
40gyMóricz Zsigmond körtér - Budaörs, Kötő utca (gyors járat)
72 Kosztolányi Dezső tér - Törökbálint
87 Kosztolányi Dezső tér - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
87A Kosztolányi Dezső tér - Kamaraerdő
87B Kosztolányi Dezső tér - Budaörs, Repülőtér
88 Törökbálint - Budaörs, MÁV-állomás
88A Törökbálint - Budaörs, Villamos végállomás
VILLAMOS
41 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs
41A*Móricz Zsigmond körtér - Albertfalva kitérő

1978
BUSZ
13 Nagytétényi út - Diósd, Csapágygyár
13A*Nagytétényi út - Barackos út (körforgalom)
13B*Nagytétényi út - Bányagyutacsgyár
13Y*Nagytétényi út - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
22 Moszkva tér - Budakeszi
22A*Moszkva tér - Sárvári-liget
22B*Moszkva tér - Korányi Szanatórium
122*Moszkva tér - Budakeszi (gyorsjárat)
40 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Kötő utca
40gyMóricz Zsigmond körtér - Budaörs, Kötő utca (gyors járat)
72 Kosztolányi Dezső tér - Törökbálint
87 Kosztolányi Dezső tér - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
87A Kosztolányi Dezső tér - Kamaraerdő
87B Kosztolányi Dezső tér - Budaörs, Repülőtér
88 Törökbálint - Budaörs, MÁV-állomás
88A Törökbálint - Budaörs, Villamos végállomás
VILLAMOS
41 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs
41A*Móricz Zsigmond körtér - Albertfalva kitérő

1980
BUSZ
13 Nagytétény, Angeli utca - Diósd, Csapágygyár
22 Moszkva tér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
22gyMoszkva tér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
40 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lévai utca
40gyMóricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lévai utca
72 Kosztolányi Dezső tér - Törökbálint, Munkácsy Mihály utca
87 Kosztolányi Dezső tér - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
87A Kosztolányi Dezső tér - Kamaraerdő
87B Kosztolányi Dezső tér - Villamos Állomásszerelő Vállalat
88 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca - Kamaraerdő
140 Budaörs, Lévai utca - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
188*Törökbálint, Munkácsy Mihály utca - Újligeti lakótelep
VILLAMOS
41 Budafok, Forgalmi telep - Kamaraerdő

1990
BUSZ
13 Nagytétény, Angeli utca - Diósd, Csapágygyár
22 Moszkva tér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
22gyMoszkva tér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
40 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lakótelep
40gyMóricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lakótelep
40E*Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lakótelep
72 Kosztolányi Dezső tér - Törökbálint, Munkácsy Mihály utca
87 Kosztolányi Dezső tér - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
87A Kosztolányi Dezső tér - Kamaraerdő
87B Kosztolányi Dezső tér - Villamos Állomásszerelő Vállalat
88 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca - Kamaraerdő
113*Nagytétény, Angeli utca - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
115*(Törökbálint,) Mechanikai Művek - Diósd, Csapágygyár
140 Budaörs, Lakótelep - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
188 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca - Újligeti lakótelep
VILLAMOS
41 Budafok, Forgalmi utca - Kamaraerdő

*: Időszakos járatok

 

A mély hullám: Vonalak megszüntetése

A térség tömegközlekedésének fekete éve 1995 volt, amikor az addigi "tökéletes" Budaörs és Törökbálint környéki vonalait a BKV alaposan megtizedeli.

1995. március 1:
Megszűnnek a teljes egészében Budapest közigazgatási határán kívül közlekedő és expressz járatok:
140-es (Budaörs - Budakeszi közötti)
helyette a Volánbusz Rt. indít járatot Kosztolányi Dezső tér - Budaörs - Budakeszi - Páty útvonalon.
188-as (Törökbálinti) buszjáratok.
helyette a már eddig is létező Érd - Törökbálint vonal hosszabbodik meg.
40E (Móricz Zsigmond körtér - Budaörs)
A 40E pótlására nem kerül sor (Megmaradnak a 40E-vel azonos útvonalon közlekedő 40 és 40Gy viszonylatok.).
Bár Törökbálint és Budaörs térségében csupán három járat megszűnését eredményezte a BKV visszafejlesztése, de a BKV terveiben valamennyi környéki járat megszüntetése állt. Ennek első lépcsője volt, amikor a BKV alvállalkozásba adta a 88-as viszonylatot a Volánbusz Rt-nek.
Ez egy szoktatás lett volna, hogy lassacskán valamennyi viszonylatot hasonlóan likvidál a BKV, több fázisban:
1. Viszonylat alvállalkozásba adása, de BKV utazási feltételek alapján.
2. Viszonylat átadása a Volánbusz Rt-nek, Volánbusz utazási feltételek alapján.
De az Önkormányzatok és a BKV közötti - nem egyszer éjszakába nyúló - sikeres tárgyalásoknak köszönhetően, a 40-es, 40-es gyors, 72-es és 88-as viszonylatok szerencsére megmenekültek.

2000
BUSZ
13 Budatétény, Campona - Diósd, Csapágygyár
13A Budatétény, Campona - Nagytétény, Angeli utca
22 Moszkva tér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
22Gy*Moszkva tér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
40 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lakótelep
40Gy*Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lakótelep
72 Kosztolányi Dezső tér - Törökbálint, Munkácsy Mihály utca
87 Kosztolányi Dezső tér - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
87A Kosztolányi Dezső tér - Kamaraerdő
88 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca - Kamaraerdő
VILLAMOS
41 Móricz Zsigmond körtér - Kamaraerdei Ifjúsági Park

*Időszakos járatok

 

Az ujjászervezés kora

2001. május 1
Az újjászervezést 2001. május 1-től számíthatjuk, amikor is elindult Törökbálinton a 140-es és 172-es gyorsjárat.

2001. május 1:
A Törökbálinttal kötött szerződés értelmében két új autóbusz-járat indul Budaörs és Törökbálint térségében. A 140-es autóbusz 
a Budaörsi lakótelep és Törökbálint, bevásárlóközpont között közlekedik a Raktárvárosi út - Szent István utca útvonalon 
minden nap 60 percenként. Azokon a napokon, amikor a bevásárlóközpont zárva tart, az autóbuszok rövidített útvonalon, a 
bevásárlóközpont érintése nélkül közlekednek.
A másik új járat, a 172-es gyors autóbusz a Kosztolányi Dezső tér és Törökbálint, Munkácsy Mihály utca között szállítja az 
utasokat munkanapokon, csúcsidőben 20-30 percenként. A 172GY útvonala az M1-M7-es autópálya Sport utcai csomópontjáig 
megegyezik a 72-esével, onnan a Raktárvárosi út keresztül éri el a Munkácsi Mihály utcát, valamint külső végállomása felé 
bejárja a Szent István utca - Kazinczy Ferenc utca hurkot is (88-as autóbusz vonala). A két új viszonylaton a Kelenföldi 
garázs IK260-as autóbuszai közlekednek.

2001. október 20:
A 140-es autóbuszok kísérleti jelleggel november 4-ig Budaörs felé a törökbálinti Dióskert érintésével közlekednek. Útvonaluk 
a Szent István utcáig változatlan, innen jobbra a Munkácsy Mihály utcára kanyarodnak, ahol a Felsővár utcánál visszafordulva 
érik el eredeti útvonalukat.

2001. december 3:
A 172GY autóbusz vonalán december 21-ig reggelente ideiglenesen plusz egy busz közlekedik Törökbálintról a Kosztolányi Dezső 
térre. A sűrítő járatot a VT-Transman Kft. adja ki MAN SL223-as típusú járművel, mely a Kosztolányi Dezső téren átszerel a 
14-es viszonylatra.

2002. január 10:
BKV plusz márkavédjegyes járatként közlekedik a 40-es autóbusz, a korábban itt közlekedő IK260-as autóbuszokat IK412-es 
alacsonypadlós buszok váltják fel. A viszonylatot továbbra is a Kelenföldi garázs adja ki.

2002. február 1:
Diósd, Csapágygyár felé két megállóval meghosszabbodik a 13-as autóbusz útvonala: a Gyár utca helyett ezentúl a Diósd és 
Érdliget határán fekvő Homokbánya utcán át járnak a buszok. A változással egyidőben módosul a 13-as és a 13A viszonylatok 
menetrendje, ezentúl ütemes menetrend szerint közlekednek az autóbuszok. Együttes követési idejük a nagyobb forgalmú 
időszakokban 30, egyébként 60 perc.

A 7-es autóbusz egyik Kelenföldi garázsból kiálló járműve munkanapokon reggel 6:40-kor Törökbálinton, a Munkácsy Mihály utcai 
végállomáson kezd. Az innen 72-es autóbuszként közlekedő IK435-ös típusú jármű a Kosztolányi Dezső téren szerel át 7-esbe, 
így napi egy alkalommal lehetőség nyílik az átszállásmentes közlekedésre Törökbálint és a Bosnyák tér között.

2002. április 2:
A BKV Rt. a Cora Hipermarket megbízásából új autóbuszjáratot indít Cora-busz elnevezéssel a Kosztolányi Dezső térről a 
törökbálinti Cora áruházhoz. Az új, 60 percenként közlekedő járat a Kosztolányi Dezső téren két helyen is megáll: a 87-es 
buszok leszállóhelyéről indul, majd megáll a Bocskai úton is. Innen expressz jelleggel, megállás nélkül halad tovább a Cora 
áruház felé a Nagyszőlős utca - M7-es autópálya - M0-ás autóút útvonalon. A Cora-busz az áruház minden nyitvatartási napján 
közlekedik (tehát az ünnepnapokon nem), rá minden budapesti jegy és bérlet érvényes. A járatot a Kelenföldi garázs üzemelteti 
egy IK260-as típusú autóbusszal.

2002. május 2:
40E jelzéssel új zónázó expressz autóbuszjárat indul a Móricz Zsigmond körtér és Budaörs, Patkó utca között. A munkanapokon 
csúcsidőben közlekedő járat mindkét irányban a Nagyszőlős utca - M1/M7-es autópálya - Sport utca útvonalon közlekedik, de 
reggel a az óramutató járásával megegyező irányban (Baross utca - Szivárvány utca - Szabadság utca - Bretzfeld utca), délután 
pedig fordítva kerüli meg a Budaörsi lakótelepet. A 40E csak a Móricz Zsigmond körtéren, a Kosztolányi Dezső téren, valamint 
a fontosabb budaörsi megállókban áll meg. A Kelenföldi garázs felújított IK260-as autóbuszai közlekednek a vonalon.

2002. június 10:
A 40E autóbuszok ezentúl megállnak a Dayka Gábor utcánál.
2002 folyamán indul meg a 40É viszonylat.

2002. október 1:
Új autóbusz-viszonylat indul a Budaörsi lakótelep és Kamaraerdő között Budaörs-busz elnevezéssel. A minden nap 9 és 19 óra 
között óránként közlekedő járat végigjárja Budaörs legfontosabb részeit, többek közt a korábban tömegközlekedéssel ki nem 
szolgált Budaörsi temetőt is. A Budaörs-buszon a Kelenföldi garázs egy IK260-as típusú autóbusza viszi az utasokat.

2003. szeptember 1:
Új járat indul Budaörsre is. A 140E jelzésű autóbusz munkanapokon, csúcsidőben közlekedik a Móricz Zsigmond körtér és 
Budaörs, Töröugrató (Tetra Pak) között. Útvonala és megállóhelyei a Sport utcáig megegyeznek a 40E autóbuszéval, innen a 
Bretzfeld utca - Szabadság út útvonalon éri el külső végállomását, s a 88-as busz érintett megállóiban áll meg. A 140E a 
40E-vel összehangolt menetrend szerint közlekedik, azaz e naptól minden második 40E helyett 140E indul. (A félóránként 
közlekedő két járat a közös szakaszon így 15 perces követést biztosít.) A 140E-n a Kelenföldi garázs IK260-as buszai viszik 
az utasokat.

BUSZ
13 Budatétény, Campona - Diósd Csapágygyár
13A Budatétény, Campona - Nagytétény, Angeli utca
22 Moszkva tér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
22Gy* Moszkva tér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
40 Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lakótelep
40Gy* Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lakótelep
40E* Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Patkó utca
72 Kosztolányi Dezső tér - Törökbálint, Munkácsy Mihály utca
87 Kosztolányi Dezső tér - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
87A Kosztolányi Dezső tér - Kamaraerdő
88 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca - Kamaraerdő
140 Budaörs, Lakótelep - Törökbálint, Bevásárlóközpont
140E* Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Törökugrató (Tetra Pak)
172Gy* Kosztolányi Dezső tér - Törökbálint, Munkácsy Mihály utca
Budaörs-busz Budaörs, Lakótelep - Kamaraerdő
40É Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lakótelep (éjszakai járat)
VILLAMOS
41 Batthyány tér - Kamaraerdei Ifjúsági Park

2004. szeptember 1:
A 72-es viszonylaton végleges (csuklós) típuscsere történt. Az eddigi IK280-asokat arculatos IK435-ösök és 1 db Volvo 7700A váltotta le. Ezzel egy időben a szóló buszokat is lecserélték a viszonylaton, bár ezt az utazóközönség kevésbé érzékeli, hisz az eddigi IK260-asokat IK260-asokra cserélték, csak arculatos IK260-asokra. - Az eredeti BKV+-osításból a 72-esnek csak arculatosításra jutott, de végül is a 7-173-as viszonylatok is "csak" arculatos viszonylatok, de a szolgáltatás minőségén ez is érezhető változásokat hozott:
1. Kiszámítható, ütemezett menetrend,
2. Felújított autóbuszok a vonalon,
3. Gyakrabban takarított autóbuszok
4. Elegáns sofőrök
5. Hamarosan jegyárusító automaták a vonalon!
Mindezek a BKV+-tól csak annyiban maradnak el, hogy a BKV+-hoz új típusú megállótáblák és a buszok nem napi, hanem napi többszöri takarítása dukált volna és egy matrica az autóbuszok oldalára.

2005. február 1:
Új éjszakai járat indul Törökbálintra, 72É jelzéssel. Az autóbusz minden éjjel közlekedik, a Móricz Zsigmond körtérről 0:30 és 1:30-as indulásokkal, míg Törökbálint Munkácsy Mihály utcától 0:55 és 1:55-ös indulással. Mindezekkel együtt, megmaradtak a Kelenföldi autóbuszgarázstól 0:21-kor és 2:10-kor induló Törökbálintot érintő szolgálati járatok is.
Ugyancsak február 1-től az Önkormányzattal kötött szerződés értelmében tovább sűrítette a BKV Rt. a 172-es gyors viszonylatot, így az a délutáni csúcsidőszakban is 15 percenként közlekedik (15 és 17 óra között).

2008. augusztus 21:
A 72É jelzése 972-re, a 172gy jelzése 172E-re módosul.

2009. augusztus 20:
758-as jelzéssel új viszonylat közlekedik Campona - Diósd - Törökbálint - Budakeszi útvonalon.

MOST
BUSZ
13: Budatétény, Campona - Diósd Csapágygyár
113: Budatétény, Campona - Nagytétény, Angeli utca
22: Moszkva tér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
22E*: Moszkva tér - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
40: Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lakótelep (BKV plusz)
40E*: Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Patkó utca
87: Kosztolányi Dezső tér - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
87A: Kosztolányi Dezső tér - Kamaraerdő
88: Törökbálint, Munkácsy Mihály utca - Kamaraerdő
140: Budaörs, Lakótelep - Törökbálint, Bevásárlóközpont
172E*: Kosztolányi Dezső tér - Törökbálint, Munkácsy Mihály utca
187: Kosztolányi Dezső tér - (Törökbálint,) Mechanikai Művek
188E*: Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Ipari Park
240E*: Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lakótelep
272: Kosztolányi Dezső tér - Törökbálint, Munkácsy Mihály utca
288: Budaörs, Lakótelep - Kamaraerdő
940: Móricz Zsigmond körtér - Budaörs, Lakótelep (éjszakai járat)
972: Móricz Zsigmond körtér - Törökbálint, Munkácsy Mihály utca
VILLAMOS
41 Batthyány tér - Kamaraerdei Ifjúsági Park

Érdekességek
1968-tól van BKV. Addig FAÜ.
Viszonylatok melyek a fentieken kívül egykoron közlekedtek Törökbálint és Budaörs környékén:
GY9 - Gyári járat Moszkva tér - Törökbálint, Prékó (DEPÓ és Laktanya környéke)
T1 - Telkes járat Deák Ferenc tér - Törökbálint, Munkácsy Mihály utca)
140 - Budaörsi lakótelep - Budakeszi, Táncsics Mihály utca
188 - Törökbálint, Munkácsy Mihály utca - Törökbálint, Újligeti lakótelep